پویش مردمی یک کار خوب #فقط_به_عشق_علی راه افتاد

خانه / پیشنهاد ویژه / پویش مردمی یک کار خوب #فقط_به_عشق_علی راه افتاد

پویش مردمی «یک کار خوب #فقط_به_عشق_علی» تبدیل عید غدیر به روز انجام کار خوب و بزرگترین و شیرین‌ترین عید در ذائقه مردم ایران، براساس روایات پیامبر(ص) آغاز به کار کرد.

پویش مردمی یک کار خوب #فقط_به_عشق_علی راه افتاد

هیاتپویش مردمی «یک کار خوب #فقط_به_عشق_علی» غدیر سال ۹۷  توسط تعدادی از جوانان فعال اجتماعی و فرهنگی، کلید خورد با این چشم انداز که طبق سفارش پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم ، غدیر را تبدیل به روز انجام کار خوب و بزرگترین و شیرین‌ترین عید در ذائقه مردم ایران کند.

این پویش از مردم دعوت می‌کند که هرکس برای غدیر یک کار خوب (ولو کوچک) به عشق مولا انجام دهد و با هشتگ #فقط_به_عشق_علی در صفحات مجازی خود منتشر کنند، چرا که انتشار کار خیر با این سبک در شبکه‌های اجتماعی، اثر بسیار مضاعفی در متأثر کردن فضا و بزرگداشت این روز عزیز خواهد داشت و بیش از پیش نام امیرالمومنین علیه السلام را بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.

پویش مردمی یک کار خوب #فقط_به_عشق_علی راه افتاد

در بخشی از دعوتنامه این پویش آمده است: «کسانی که اندک بهره‌ای در بیان دارند سهم بیشتری ایفا کرده و به صرف اینکه خودشان یک کار خیر انجام دهند، اکتفا نکنند. به سراغ دوستان خود و سایر مردم بروید و از آنها دعوت کنید در این امر خیر بزرگ شریک باشند.»

به عنوان مثال کسانی که می‌توانید به این پویش دعوت کنید شامل؛ تاکسی‌داران برای سفر رایگان در این روز ولو به اندازه یک مسیر، رستوران‌ها برای دادن تخفیف یا رایگان کردن یک دسر غذایی ولو به اندازه چند ساعت، هر فروشنده‌ای برای ارائه تخفیف اجناسش در این روز، پزشکان برای ویزیت رایگان یا تخفیف در ویزیت در این روز، کسانی که به بهشت زهرا می‌روند خیرات خود را در روز ۵ شنبه غدیر با این شعار انجام دهند  و هر خدمت دهنده‌ای می‌تواند موضوع دعوت شما برای پیوستن به این پویش باشد.

در این چند ساله علاوه بر استقبال چشمگیری که توسط مردم از این پویش صورت گرفته، ایده‌ها و کارهای خوب خاصی هم انجام شده که به دلیل شاخص بودن بیشتر به چشم آمده است. طرح‌هایی از قبیل عیادت مجازی چهره‌ها از بیماران کرونایی در عید غدیر، انتشار عشق نامه در مقیاس وسیع توسط گروه‌های مردمی در بین مردم، ترویج فرهنگ عیدی دادن به کودکان و چالش #کیکپزون عید غدیر از این جمله طرح‌ها هستند.

در چالش کیک‌پزون غدیر که امسال در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، از خانواده‌ها دعوت می‌شود تا در غدیر با پخت کیک خانگی و تزئین آن حال و هوای خانه را در این عید سعید عوض کنند. همچنین از آنها دعوت می‌شود با گرفتن فیلم از لحظه تزئین کیک، یک جمله عاشقانه راجع به مولا علی علیه السلام بگویند و اعلام کنند کیک را می‌خواهند بین چه کسانی قسمت کنند. بدین ترتیب از ثواب عجیب اطعام غدیر بصورتی خلاقانه و با هزینه کم نیز بهره‌مند می‌شوند.

این روزها مردم بیش از گذشته نیاز به عطری دارند که حالشان را خوب کند و نیاز به نَفَس نام علی علیه السلام بیش از هر زمان در جامعه حس می شود. اینجور فعالیت‌های مردمی می‌تواند  مقدمه‌ای باشد.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *