پیشگوئی قرآن در مورد نابودی اسرائیل

پیشگویی قرآن در مورد نابودی اسرائیل

خانه / پیشنهاد ویژه / پیشگویی قرآن در مورد نابودی اسرائیل

خداوند متعال در قرآن کریم بارها به توطئه های بنی اسرائیل اشاره کرده و خباثت آنان را بیان نموده است؛ همچنین در آیات متعددی خداوند متعال به تقبیح اعمال آنان پرداخته است تا مسلمانان از اشتباهات و تخلفات آنان درس بگیرند و از معصیت و نافرمانی خودداری نمایند. خداوند بزرگ در چندین آیه، آینده ی بنی اسرائیل را پیشگویی کرده و به آن ها در این مورد، هشدار داده است تا بنی اسرائیل تصور نکنند که می توانند تا ابد به زشتکاری های خود ادامه دهند.

خداوند متعال در قرآن کریم بارها به توطئه های بنی اسرائیل اشاره کرده و خباثت آنان را بیان نموده است؛ همچنین در آیات متعددی خداوند متعال به تقبیح اعمال آنان پرداخته است تا مسلمانان از اشتباهات و تخلفات آنان درس بگیرند و از معصیت و نافرمانی خودداری نمایند.
خداوند بزرگ در چندین آیه، آینده ی بنی اسرائیل را پیشگویی کرده و به آن ها در این مورد، هشدار داده است تا بنی اسرائیل تصور نکنند که می توانند تا ابد به زشتکاری های خود ادامه دهند.
نمونه ای ازآن ،آیات مبارک 4 تا 8 سوره ی اسراء (بنی اسرائیل) می باشد.

وَ قَضَیْنَا إِلَى بَنِی إسْرائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الأرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا (۴)

فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلالَ الدِّیَار ِوَ کَانَ وَعْدًا مَفْعُولا (۵)

ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْنَاکُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَجَعَلْنَاکُمْ أَکْثَرَ نَفِیرًا (۶)

إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لأنْفُسِکُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الآخِرَةِ لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ و َلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا (٧)

عَسَى رَبُّکُمْ أَنْ یَرْحَمَکُمْ وَإِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا وَ جَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْکَافِرِینَ حَصِیرًا (٨)

4-ما به بنى اسرائيل در كتاب (تورات) اعلام كرديم كه دو بار در زمين فساد خواهيد كرد، و برترى جويى بزرگى خواهيد نمود.

5- هنگامى كه نخستين وعده فرا رسد مردانى پيكار جو را بر شما مى‏فرستيم (تا سخت شما را در هم كوبند حتى براى بدست آوردن مجرمان) خانه‏ ها را جستجو مى‏كنند، و اين وعده ‏اى است قطعى.

6- سپس شما را بر آنها چيره مى‏كنيم و اموال و فرزندانتان را افزون خواهيم كرد و نفرات شما را بيشتر (از دشمن) قرار مى‏دهيم.

7- اگر نيكى كنيد بخودتان نيكى مى‏كنيد، و اگر بدى كنيد باز هم به خود مى‏كنيد، و هنگامى كه وعده دوم فرا رسد (آن چنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت كه) آثار غم و اندوه در صورتهايتان ظاهر مى‏شود و داخل مسجد (اقصى) مى‏شوند، همانگونه كه در دفعه اول وارد شدند، و آنچه را زير سلطه خود مى‏گيرند درهم مى‏كوبند!

8- اميد است پروردگارتان به شما رحم كند، هر گاه برگرديد ما باز مى‏گرديم، و جهنم را زندان سخت كافران قرار داديم .

همان گونه که ملاحظه می فرمایید، خداوند متعال در قرآن مجید، دو فساد بزرگ را برای بنی اسرائیل پیشگویی کرده است که بنابر گفته ی قرآن، این پیشگویی در تورات نیز آمده است.
در این پیشگویی، خداوند متعال به بنی اسرائیل اعلام می دارد که آن ها دو مرتبه فساد بزرگی در جهان برپا می کنند.
در دفعه ی اول، بندگان پرصلابت خدا، بنی اسرائیل را به شدت تنبیه می نمایند و حتی به جستجوی خانه به خانه نیز می پردازند؛ سپس بنی اسرائیل صاحب اموال و قدرت و جمعیت بسیاری می گردد و بر بندگان پرصلابت خدا (که قبلاً به آن اشاره کردیم)، چیرگی می یابد.
اما هنگامی که زمان وعده ی دوم خداوند متعال فرا می رسد، همان بندگان برگزیده ی خدا که در مرتبه ی اول، بنی اسرائیل را شکست داده بودند، در مرتبه ی دوم نیز بنی اسرائیل را شکست می دهند که این شکست به مراتب سنگین تر از شکست اول بوده پروندة بنی اسرائیل را برای همیشه می بندد.
شکست دوم، خود شامل چند مرحله است که در مرحله ی اول، صورت های بنی اسرائیل سیاه شده (به دلیل ترس و یا رسوایی)، سپس بندگان با صلابت خدا وارد مسجدالاقصی می شوند و در نهایت، هر چیز را که زیر سلطه ی خود می گیرند، در هم می کوبند.

اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا این دو مرتبه ای که خداوند از آن ها نام می برد، تاکنون رخ داده اند؟

در این رابطه، نظرات مختلفی در بین عالمان دین وجود دارد که عبارتند از:

1) عده ای ابراز می دارند که هر دو وعده ی خداوند در مورد بنی اسرائیل، سال ها قبل به حقیقت پیوسته است.
این عالمان ارجمند ابراز می دارند که افرادی همچون بخت النصر بابلی و تیتوس رومی حملات سختی علیه بنی اسرائیل انجام داده و در دو مرتبه آن ها را به سختی شکست دادند.
2) عده ای دیگر از علما اعتقاد دارند که هنوز دو کیفر بنی اسرائیل اتفاق نیفتاده است و احتمالاً در آینده رخ خواهد داد.
3) تعداد دیگری از علما معتقدند که ما در مرتبه ی اول فساد بنی اسرائیل هستیم و وقایع امروز فلسطین اشغالی نیز مربوط به مرتبه ی اول فساد بنی اسرائیل است.
4) گروه دیگری از علما اعتقاد دارند که اولین مرتبه ی تنبیه بنی اسرائیل در تاریخ به دست مسلمانان به وقوع پیوسته است، اما هنوز تنبیه دوم بنی اسرائیل رخ نداده است.
به نظر نگارنده، سخن گروه چهارم علما بنابر مستندات تاریخی و شواهد دیگر صحیح است.
به منظور اثبات صحت نظریه ی گروه چهارم، قبل از هر چیز بهتر است به برخورد نظامی مسلمانان و بنی اسرائیل در طول تاریخ در منطقه ی بیت المقدس، و تطبیق این برخوردها با آیات قرآن بپردازیم:
به احتمال زیاد، اولین مرتبه ی تنبیه یهودیان در صدر اسلام و در سال 17 هجری قمری اتفاق افتاده است که در طی آن، مسلمانان توانستند بیت المقدس را فتح نمایند و کنترل این شهر را در دست گیرند.از آن زمان تا اواسط قرن بیستم میلادی، مسلمانان همواره بر این شهر و یهودیان مستقر در آن تسلط داشته اند.
البته از صدر اسلام تا قرن بیستم، در چندین نوبت در زمان جنگ های صلیبی، شهر بیت المقدس بین صلیبیان و مسلمانان دست به دست می شد؛ اما تسلط صلیبیان بر بیت المقدس، در زمان کوتاهی رخ داده و به سرعت این شهر توسط مسلمانان پس گرفته می شده است به همین دلیل می توان گفت که شهر بیت المقدس از صدر اسلام تا اواسط قرن بیستم عملاً تحت تسلط مسلمانان بوده است.
اما در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی، یهودیان کم کم قدرتمند گشته و صاحب اموال فراوان و نفوذ بسیار زیاد در دستگاه های حکومتی کشورهای اروپایی شدند. همچنین جمعیت یهودیان در سراسر دنیا رو به افزایش گذاشت.
با تلاش های خانواده ی یهودی مکار و ثروتمند راچیلد (Rothschild) در اروپا و حمایت محافل فراماسونری و صهیونیستی در اروپا و آمریکا، پروژه ی تأسیس اسرائیل آغاز شد و تئودور هرتزل به عنوان تئوریسین، به معرفی این پروژه به عنوان یک ایده ی اعتقادی–سیاسی پرداخت.
با تحرکات مذکور و حمایت دولت های غربی، مهاجران یهودی صهیونیست از نقاط مختلف جهان به اسرائیل آمدند و کم کم به وسیله ی ترور و اختناق و وحشی گری، فلسطین را به اشغال خود درآوردند.
وقایع ذکر شده، با پیشگویی خداوند در این مورد که بنی اسرائیل صاحب اموال و قدرت فراوانی شده و بر قومی که قبلاً بر آن ها (بنی اسرائیل) تسلط داشتند، مسلط می گردند، مطابقت دارد؛ زیرا بنی اسرائیل با این که قرن ها تحت تسلط مسلمانان بودند، سرانجام بر مسلمانان تسلط یافتند.
به همین دلیل، عده ای از علما و محققین مسلمان، اعتقاد دارند که ما در دوره ای هستیم که در طی آن بنی اسرائیل بر مسلمانان تسلط یافته اند و در نتیجه باید در آینده منتظر تسلط مسلمانان بر بنی اسرائیل باشیم.
البته بعد از پیروزی حزب الله بر اسرائیل در جنگ سال 2006 میلادی، عده ای از محققین معتقدند که ما در حال عبور از مرحله ی سلطه ی بنی اسرائیل بر مسلمانان هستیم؛ زیرا حزب الله با مقاومت خود توانست
چهره های اسرائیلیان را از ترس سیاه نماید و اسرائیلی ها نیز با جنایات بی شمارشان علیه غیر نظامیان لبنانی و فلسطینی، چهره ی پلید خود را به جهانیان نشان دادند.
به همین دلیل، به احتمال زیاد ما در دوره ای هستیم که قرآن از آن به عنوان ( فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الآخِرَةِ لِیَسُوؤُواْ وُجُوهَکُمْ : هنگامى که وعده دوم فرا رسد، آثار غم و اندوه در صورتهایتان ظاهر مى‏شود. ) یاد می نماید.
از این مطالب می توان نتیجه گرفت که ما ان شا الله در چند قدمی آزادی مسجدالاقصی و وعده ی تنبیه دوم بنی اسرائیل واقع شده ایم؛ زیرا خداوند در ادامه می فرماید:
وَ لِیَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ : و داخل مسجد الاقصىمى‏شوند، همان گونه که بار اول وارد شدند. )
این وعده ای است که قطعاً محقق خواهد شد.با توجه به شواهد تاریخی فوق می توان نظریه گروه چهارم علما را صحیح تر دانست.
علاوه بر دلایل مذکور، شواهد دیگری هستند که نظریه ی گروه چهارم را تأیید می نمایند. یکی از آیاتی که در رابطه با پایان کار بنی اسرائیل بیان شده است، آیه ی 104 سوره ی اسراء (بنی اسرائیل) می باشد.
وَقُلْنَا مِنْ بَعْدِهِ لِبَنِی إِسْرَائِیلَ اسْکُنُوا الأرْضَ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الآخِرَةِ جِئْنَا بِکُمْ لَفِیفًا (١٠۴
قبل از این که به تجزیه و تحلیل آیه ی فوق بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که در اکثر ترجمه های این آیه از قرآن، عبارت وَعْدُ الآخِرَةِ به معنای دنیای آخرت و قیامت آمده است.
به نظر تعدادی از مفسران ، وَعْدُ الآخِرَةِ در این آیه، به احتمال زیاد، زمانی غیر از دنیای آخرت و قیامت است.
در واقع به نظر می رسد که منظور از وَعْدُ الآخِرَةِ در این آیه، زمانی است که خداوند برای آخرین بار به تنبیه قوم بنی اسرائیل در این دنیا می پردازد. زیرا اگر آیه ی 7 سوره ی اسراء را به خاطر بیاوریم، خواهیم دید که در آن جا نیز عبارت وَعْدُ الآخِرَةِ به درستی به معنای زمان آخرین تنبیه بنی اسرائیل ترجمه شده است، نه قیامت.
در آیه ی 7 سوره ی اسراء، از حمله ی گروهی از بندگان خدا به بنی اسرائیل در وَعْدُ الآخِرَةِ سخن به میان آمده است که این اتفاق نمی تواند در قیامت رخ دهد؛ این مسأله نشان می دهد که وَعْدُ الآخِرَةِ زمانی قبل از قیامت بوده و به احتمال زیاد در آخرالزمان می باشد. برای درک بهتر این مسأله، به مطلب قبلی در رابطه با تنبیه بنی اسرائیل مراجعه فرمایید.
البته لازم به ذکر است که حتی اگر عبارت وَعْدُ الآخِرَةِ به معنای روز قیامت نیز باشد، بازهم می توان از آن به عنوان آخرالزمان و زمان آخرین تنبیه بنی اسرائیل در این دنیا یاد کرد.
پیشگویی های دیگری در قرآن در مورد آینده ی جهان و بشارت به صالحین و مستضعفین در مورد به دست گرفتن حکومت آنوجود دارد از جمله :
خداوند متعال در آیات قرآن کریم و نیز در سایر کتب آسمانی، ذکر کرده است که صالحین و مستضعفین جهان، حکومت آینده ی دنیا را در دست خواهند داشت.
برخلاف، فراماسون ها که آینده ای تیره و تاریک و دور از زیبایی های معنوی را برای مردم جهان فرض کرده، و در نظریات خود همچون نظریه ی فوکویاما، دنیای کنونی را دنیای آرمانی بشر معرفی نموده اند و انسان ها را از آینده ی درخشان تر ناامید کرده اند.
خداوند در قرآن مجید، این امید را به بندگان صالح و مستضعف خود می دهد که آینده ای روشن در انتظار آنهاست؛ آینده ای که در آن هیچ شری وجود نخواهد داشت و عدل و داد بر انسان ها حکم خواهد راند. دنیایی که بشر در آن با تمام وجود به سمت زیبایی، پویایی، شادی و خیر و صلاح حرکت خواهد کرد.
آن زمان، هنگامی است که ولی خدا در زمین حکم می راند و انسان از خدای خویش و خداوند متعال از انسان، خشنود و راضی است. این وعده ای است که قطعاً محقق خواهد شد. لازم به ذکر است که علاوه بر شواهد ذکر شده در بالا، بعضی از روایات معصومین علیهم السلام نیز نظریه ی گروه چهارم علما را تأیید می نمایند و مسلمانان را  می دانند.

هیات رزمندگان اسلام

یک دیدگاه

  1. ناصرامرایی

    اللهم عجل لولیک الفرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *