کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم دهکردی در شهرکرد+تصویر

خانه / استان ها / کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم دهکردی در شهرکرد+تصویر

کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم دهکردی نیمه اول تیر 96 در فرهنگسرای شهرکرد با پیام آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،  قرائت پیام تصویری آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی تبریزی ازمراجع تقلید،سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام گلپایگانی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد،استاندار و آیت الله علیرضا اسلامیان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، پخش فیلم و کلیپ مستند از بخش های این کنگره یک روزه با حضور مسئولین استانی، علما و طلاب، دانشگاهیان و اقشار مردم بویژه  جوانان بود.

فراخوان پاورپوینت، طراحی و چاپ شش نسخه نشریه، چاپ کتاب در سه حوزه کودک و نوجوان، جوانان و عموم، ساخت فیلم و کلیپ مستند از زندگی آیت الله دهکردی رحمه الله علیهو برپایی نمایشگاه عالمان زمان شناس در مصلای امام خمینیرحمه الله علیهشهرکرد از دیگر برنامه های اجرایی مرتبط با این کنگره و با هدف معرفی و تبیین ویژگی‌ها و ابعاد علمی، اخلاقی و معنوی، مبارزاتی و شخصیتی مرحوم  آیت الله دهکردی رحمه الله علیه بود.

گفتنی است:حضرت آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی رحمه الله علیهدومین فرزندحجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بن سید ابراهیم معروف به ملا ابراهیم دهکردی و از علما و مجتهدین استان چهارمحال و بختیاری است که پدرش در بین مردم شهرکرد به فردی باتقوا و با خدا مشهور بود و اجدادش به امام سجاد(علیه السلام) منتسب هستند.

وی در شب اول ماه رجب المرجب سال ۱۲۷۲ هجری قمری برابر با ۱۲۳۴ هجری شمسی در “دهکرد قدیم ” (شهرکرد امروزی) به دنیا آمد و ششم شوال المکرم سال ۱۳۵۲ هجری قمری و ۱۳۱۵ هجری شمسی در سن ۸۱ سالگی در اصفهان به دیار باقی شتافت و در غرب صحن بقعه زینبیه اصفهان در آرامگاه خانوادگی به خاک سپرده شد.

آیت الله دهکردی رحمه الله علیه تحصیلات اولیه را در زادگاهش شروع کرد، ادامه تحصیل را در مدرسه صدرای اصفهان گذراند، در نجف اشرف به درجه اجتهاد نایل آمد و برای تبلیغ امور دینی و مذهبی به اصفهان بازگشت.

اول تا هفتم شوال المکرم همزمان با سالگرد ارتحال آیت الله دهکردی رحمه الله علیه از سوی شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به عنوان “هفته فقاهت و مرجعیت” در استان و ششم شوال (سالگرد ارتحال این عالم بزرگوار) به نام آن مرحوم رحمه الله علیه نامگذاری شد.

شایان ذکراست: در حاشیه این مراسم از تندیس این عالم بزرگوار در میدان آیت الله دهکردی رحمه الله علیه شهرکرد هم رونمایی شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *