کنگره بین المللی حضرت حمزه در قم برگزار می شود | حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

خانه / پیشنهاد ویژه / کنگره بین المللی حضرت حمزه در قم برگزار می شود | حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

رئیس کنگره بین‌المللی حضرت حمزه علیه السلام از برگزاری این همایش در روز پنجشنبه 14 بهمن خبر داد.

کنگره بین المللی حضرت حمزه در قم برگزار می شود | حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

هیاتحجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، در نشست خبری همایش حضرت حمزه علیه السلام که در مجتمع امام خمینی رحمه الله برگزار شد، عنوان کرد: این همایش از دوسال قبل کلید خورد و موضوع نیز با رهبر معظم انقلاب مطرح شده بود؛ اما به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود.
وی با بیان اینکه برای این همایش دیداری با رهبر معظم انقلاب برگزار شد که این سخنان در روز همایش پخش می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی سه مرتبه بیان کردند که حضرت حمزه علیه السلام غریب است و تاکید فراوانی به بخش هنری و فیلم داشتند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند این حرکت متوقف نشود و به منظومه‌ای از شخصیت‌هایی که دفاع از اسلام با عزم راسخ داشتند تبدیل شود همچنین از شخصیت‌هایی نظیر جعفر بن ابی طالب، عمار و.. نام بردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: نمی‌توان همه شخصیت‌ها را معرفی کرد به همین دلیل سعی شده چهارده شخصیتی که دو ملاک دفاع از اسلام و ولایت و غربت را دارند، انتخاب شوند همچنین سعی شده از اصحاب ایرانی ائمه که ناشناخته مانده‌اند هم انتخاب شوند.
وی اظهار کرد: با آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله صافی، آیت الله جفعر سبحانی و آیت الله نوری همدانی ملاقات شده و سخنان این مراجع نیز به صورت کلیپ در همایش پخش می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه ۱۳بهمن دو بخش پنل های تخصصی به صورت ارایه مقاله برگزار می‌شود، بیان کرد: همایش روز پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا۱۲ برگزار می‌شود و پنج جلد کتاب تهیه شده در این همایش رونمایی می‌شود.

کنگره بین المللی حضرت حمزه در قم برگزار می شود | حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

وی با بیان اینکه به دنبال تهیه نرم افزار حضرت حمزه علیه السلام هستیم تا آثار موجود در رابطه با حضرت حمزه علیه السلام جمع بندی شوند، اظهار کرد: شهردار قم نیز علاوه بر اینکه در مکان‌هایی برای تبلیغ همایش به صورت بنر در اختیار گذاشتند وعده دادند تا خیابانی به نام حضرت حمزه علیه السلام در قم نام گذاری کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی اوصیا، دبیر اجرایی همایش حضرت حمزه علیه السلام ، در این نشست عنوان کرد: این همایش پنجشنبه ۱۴ بهمن در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: به دلیل شیوع موج ششم کرونا، از تراکم زمانی برنامه‌های روز همایش کاسته شده و برنامه ها فقط در نوبت صبح برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی همایش حضرت حمزه علیه السلام اظهار کرد: در این همایش بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با این همایش پخش می‌شود همچنین آیت الله استادی و آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه، نیز در این برنامه سخنرانی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه این همایش از شبکه یک، شبکه قرآن و شبکه‌های  صوتی پخش می‌شود، افزود: در این همایش دو جلد کتاب درباره حضرت حمزه علیه السلام تدوین شده که در روز همایش رونمایی می‌شود همچنین در این روز از مقالات برگزیده نیز تقدیر می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین اوصیا با اشاره به اینکه برای کاهش تراکم برنامه ها در روز همایش پنل های علمی از روز همایش جدا شده است، گفت: پنل اول با موضوع قرآن، سنت و تاریخ و پنل دوم با موضوع ادبیات، رسانه و منبع شناسی در روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *