گزارش اردوی جهادی نوجوانان و جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام + تصاویر

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش اردوی جهادی نوجوانان و جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام + تصاویر

بِسم الله الرَحمنِ الرَحیم

پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله):مَن سَعی فی حاجَةِ اَخیهِ المُسلِم لُلهِ فیها رِضَاً وَلَهُ فیها صَلاحٌ فَکَ اَنَّما خَدَمَ اللهَ اَلفَ سَنَةِ فَلَم یَقَع فی مَعصیَةٍ طَرفَةَ عَینٍ (بحارالانوار ج 51ص 228).

(هرکس برای خشنودی خدا گرفتاری برادر مسلمانش را برطف سازد مانند کسی است که هزار سال در بندگی خداوند بوده است بدون کوچکترین گناهی).

امام سجاد (علیه السلام) :ما قَضَی مُسلِمٌ لِمُسلِمٍ حاجَةً اِلّا ناداهُ اللهَ عَلَیَّ ثَوابُکَ وَالارضِ لَکَ بِدونِ الجَنَّة.

(مسلمانی نیست که حاجت مسلمانی را برآورد جز آنکه خداوند او را ندا کند که پاداش تو برمن است و جز به بهشت به چیز دیگری راضی نخواهم شد).

امام صادق (علیه السلام):اَلماشی فی حاجةِ اَخیهِ کَشاعی بَین الصَفا وَ المَروَةَ وَ قاضی حاجَتِهِ کالمُتَشَحِّطُ بِدَمِهِ فی سَبیلِ اللهَ یَومَ بَدرٍ وَ اُحُد.(تحف العقول ص 303)

(هرکس برای برطرف کردن نیاز برادر خود گام بردارد مانند کسی است که سعی بین صفا و مروه میکند ومانند کسی است که روز بدر و احد در راه خدا به خون خود بغلطد).

 امام سید علی خامنه ای:حضور شما بچه های نخبه در اردوهای جهادی،شما را با اوضاع کشورتان،باقشرها،با وظایف سنگینی که بر عهده همه ی ماهست و با کم کاریهای ما در طول  این سالهای بعد از انقلاب آشنا میکند وحرکت       می دهد_خون در رگهای انسان با حضور در یک چنین جاهایی جریان پیدا می کند.

امام سید علی خامنه ای: اِنّما سیاحَةُ اُمَتی اَلجَهاد فی سَبیلِ الله.جوانهای ما سیاحتشان را هم از این راه تأمین میکنند-سیاحتشان هم در ضمن کار برای مردم است-این ارزش دارد و جوانی خود را قدر بدانید.

(مقام معظم رهبری  در دیدار با هیئت دولت4/6/96) به حرکت های مردمی که غالباً خودجوش است اعم از فرهنگی،اقتصادی و خدماتی همچون گروه های جهادی یا فرهنگی،کمک و مساعدت کنید.

تابستان 1396 فرصتی شد مغتنم برای گروههای جهادی معبری به آسمان (نوجوانان و جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلامشهر و ربیّون ،نوجوانان و جوانان عاشورایی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام(رزمندگان قم)تا در عزیمتی مقدس به

سفر کنند.

تأکیدات مقام معظم رهبری (ادام الله ظله) ،حس و روحیه جهادی و انقلابی عاشورائیان در این هیئات رزمندگان اسلام موجب شد تا برای ساختن وتکمیل چهار پروژۀ منزل نیازمند و احداث و تکمیل مدرسه سه کلاسه شهید حاج محمود شفیعی جهادگر مدافع حریم اهل بیت(علیهم السلام) و مؤسس یکی از این گروههای جهادی عزمی چند باره جزم شود.

روستاهای سرجوب، پِلکانه، ورمله، گُرگاوان   و  دربهشت  در این مرحله قدمگاه جهادگران جوان هیئت گردید.

رسیدگیهای درمانی چه انتقال به بیمارستان در مرکز شهر،چه اعزام به تهران و چه حضور پزشک در خود روستا با وجود محدودیت های متعدد راه و امکانات بهداشتی درمانی یکی دیگر از امتیازات این سفر بشمار می رود.

حضور قریب 40 خواهر طلبه، دانشجو و خانه دار وبرقرای ارتباط با مادران،همسران و دختران این بخش و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره های خانوادگی و مذهبی  از برجستگی های این عزیمت بود.

_)برگزاری صبحگاه و نرمش و ورزش  در بین الطلوعین تداعی کننده طلیعۀ روزهای دفاع مقدس و جذب انرژی برای آغاز روزی پرکار و مجاهدتی خستگی ناپذیر به حساب می آید.

_)اقامه نمازهای جماعت با حضور طلاب و فضلاء جهادی تشکیل حلقه های معرفت و هیئات جشن و عزاداری در مناسبتهای مردادماه و شهریور ماه من جمله پیوند مقدس امیرالمومنین (علیه السلام)  و حضرت زهرا (سلام الله علیها)شهادت جواد الائمه( علیهم السلام)، شهادت باقرالعلوم (علیه السلام) حال و هوای معنوی خاصی به کاروان    می بخشید، زیارت عاشورای صبحگاهان و اشک بین الطلوعین برکت و نور این تلاش مؤمنانه را صد چندان می کرد.

_)حضور مربیان کارآزموده از فضلاءحوزه علمیه قم در بین دانش آموزان و کودکان روستا و برنامه ریزی و اجرای کلاسهای آموزشی تفریحات و سرگرمیهای نشاط آور مسابقات فرهنگی با اهداء جوائز ارزنده به کودکان در پیوند هر چه عمیقتر این قشر با فرهنگ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس،جهاد و شهادت تأثیر گذار بود.

_)باوجود حساسیتهای منطقه و جذب برخی جوانان توسط جریان انحرافی داعش و گروههای ضد انقلاب این حضور و آمد و شد جهادگران و  تلاش گروهای جهادی زمینه بهره برداری بیشتر این گروههای تروریستی راتا حد بسیار زیادی از بین برده است.

لازم بذکر است در این منطقه گروههای جهادی فوق 8 سال است تلاش مستمر و پیگیر دارند لذا تأثیرات چشمگیری دربخش عمران از قبیل(رسیدن آب، برق و ایجاد راه ها و جاده های مواصلاتی) و تغییر در منش فرهنگی و رفع بسیاری از آسیبهای اجتماعی به چشم میخورد.

منابع اختصاص یافته برای مصارف عمرانی و فرهنگی عموماً خود جوش و مردمی است و از تجهیزات و امکانات سپاه نیزدر حوزه های تأمین امنیت و پشتیبانی،لجستیک استفاده گردیده است.قرارگاه امام رضا(علیه السلام) نیزیکی از تأمین کنندگان مصالح در این عزیمت مقدس بشمار میرود.

امید آنکه این بستر پرفیض و انرژی بخش معنوی موجب حضور هیئات دیگر جوانان و نوجوانان عاشورائی از سراسر کشور بیش ازپیش بوده تا بتوانیم رسالت انقلابی و الهی خود را به انجام رسانیم.

منتظر عزیمت های بعدی در فروردین ماه و تابستانهای آتی باشید.

هر که دارد سر همراهی ما بسم الله…

و جهاد همچنان ادامه دارد…

تصاویر اردو جهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *