یادواره مداح شهید، پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام “علیار اسلام پناه”+ تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / یادواره مداح شهید، پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام “علیار اسلام پناه”+ تصویر

همزمان با دهه آخر ماه صفر، آبروی محله، یادواره مداح شهید، پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام “علیار اسلام پناه” با رعایت اصول بهداشتی در شهرکرد برگزار شد.

مداح و پیرغلام اهلبیت علیار اسلام پناه

همزمان با دهه آخر ماه صفر، آبروی محله، یادواره مداح شهید، پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام “علیار اسلام پناه” با رعایت اصول بهداشتی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ این مراسم  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام با تسلیت فرارسیدن دهه ی آخر صفر و ایام رحلت جانسوز پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت فرزندان گرامیش سبط اکبرحضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت:شهدا افتخار ما هستند و خداوند به شهدا افتخار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، با تلاوت آیات اول تا ششم سوره ی مبارکه عادیات  “وَ الْعادِیاتِ ضَبْحاً (1) فَالْمُورِیاتِ قَدْحاً (2) فَالْمُغیراتِ صُبْحاً (3) فَأَثَرْنَ بِهِ نَقْعاً (4) فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً (5) إِنَّ الْإِنْسانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ (6) ” اظهار کرد: سوره مبارکه ” العادیات “سوگند خداوند به وسایل نظامی است که در دفاع از اسلام کارآمد هستند و سوگند به این وسایل نظامی به اسب‌ها در حالت‌های گوناگون؛ چه آن حالتی که نفس نفس‌زنان می‌‌دوند، چه آن حالتی که سُم آنها در اثر برخورد با سنگ جرقّه تولید می‌کند، چه آن اسب‌های تندرویی که قدرت غارت کردن دشمنان مهاجم را و حمله و شبیخون بر اینها را فراهم می‌کنند و گرد و غباری در میدان نبرد تولید می‌کنند بازگشت این سوگند به جهاد مجاهدان فی سیبل الله است، این آیات نورانی به عظمت رزمندگان اسلام اشاره دارد وگرنه اسب و سایر چهارپاها برای باربری است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان با تلاوت سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹” وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ “به برخی از ویژگی های شهدا اشاره کرد گفت: یکی از امتیازاتی که خدا برای شهدا قرارداده حیات آنها در این دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در ادامه افزود: جنگ و دفاع یک جسم دارد و یک روح، روح دفاع ما همان روح شهداست که در راه دفاع از وطن و برای رضای او آسمانی شد و راز و رمز مقدس شدن دفاع ما همین است.

این مقام مسئول به پاسداشت خانواده معظم شهدا، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و انتقال پیام آنان به نسل‌های آینده تاکید کرد و اظهار داشت: ایثار و شهادت و رشادت فرزندان این ملت بود که امروز ایران اسلامی با اقتدار در جهان دید می شود، باید از نقش پدران ، مادران ، همسران  و فرزندان شهدا در تقویت روحیه شهادت طلبی تجلیل کرد.

در آغار این مراسم معنوی مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام و مسئول کانون مداحان استان با تسلیت رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت کریم اهلبیت عصمت و طهارت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به اهمیت برگزاری این یادواره ها تاکید و گفت:  یادواره شهدای محله با عنوان آبروی محله برای انتقال پیام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار مهم و اثر گذار است.

حمیدرضا توسلی در ادامه افزود: آیین نکوداشت پیرغلامان با هدف قدردانی از یک عمر تلاش های خالصانه درحوزه ستایشگری در استان، قدردانی از خانواده‌های شهدا،ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهدا با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، یادگاران دفاع مقدس و مسئولان برگزار می شود.

مسئول هیئت اندیشه ورز بسیج مداحان استان ادامه داد امروز مراسم آبروی محله به یا شهید اسلام پناه برگزار می شود، این شهید والامقام از مبازران قبل انقلاب و مداحان با اخلاص اهلبیت عصمت و طهارت بود که با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و به فیض شهادت نایل آمد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرود ملی ،مداحی و مرثیه سرایی ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، شعر خوانی و خاطره گویی از دیگر برنامه های یادواره شهید و آبروی محله بود.

در پایان با اهدای لوح سپاس از مقام شامخ خانواده معظم شهید مداح و پیر غلام اهلبیت علیهم السلام علیار اسلام پناه تجلیل شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد مهدی توسلی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *