۷۹ شهید و زخمی در حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور + تصاویر

خانه / تازه ها / ۷۹ شهید و زخمی در حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور + تصاویر

۷۹ شهید و زخمی در حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور + تصاویر

بر اثر انفجار و تیراندازی در یکی از مساجد شیعیان در پیشاور پاکستان حداقل ۱۹ نفر به شهادت رسیده و دست کم ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

شاهدان عینی گفتند که چند نفر از تروریست‌ها با لباس پلیس خود را وارد مسجد کردند و یکی از آن‌ها که کمربند انفجاری همراه داشت، خود را در میان نمازگزاران منفجر کرد. همچنین تیراندازی و درگیری در اطراف مسجد نیز گزارش شده است.

هنگام وقوع حمله تروریستی که در منطقه حیات آباد صورت گرفته حدود ۸۰۰ نفر در مراسم نماز جمعه در مسجد و اطراف آن حضور داشتند.

«میان سعید» رئیس پلیس این شهر واقع در شمال غربی پاکستان اعلام کرد گروهی از افراد مسلح به این مسجد که مردم برای نماز جمعه در آن شرکت کرده بودند، حمله و تیراندازی کردند سپس صدای سه انفجار در داخل این ساختمان شنیده شد.

«شاهد حسین» یک شاهد، در گفتگو با رویترز اعلام کرد نمازگزاران تازه خواندن نماز را به پایان رسانده بودند که پنج یا شش نفر که اونیفرم‌های نظامی به تن داشتند، به مسجد حمله و شروع به تیراندازی کردند.

وی افزود: ما نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است. یکی از مهاجمان سپس خود را منفجر کرد و سپس دود و گرد و غبار زیادی اطراف ما بلند شد.

گروه تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» که به منظور تشکیل یک حکومت دینی تندرو در پاکستان با دولت مبارزه می‌کند،مسؤولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

دولت پاکستان با وعده اینکه با همه گروه‌های تروریستی برخورد خواهد کرد، اجرای حکم اعدام را از سر گرفته، دادگاه‌های نظامی تشکیل داده و عملیات نظامی خود را در مناطق شمال غربی در مرز افغانستان گسترش داده است با این‌ حال، اقلیت‌های مذهبی پاکستان از جمله شیعیان که همواره هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرند می‌گویند دولت کار چندانی برای کمک به آن‌ها برای مقابله با تحقیر، تبعیض و خشونت انجام نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *