مقاله فلسطین در نگاه قرآن+ دانلود

خانه / اختصاصی هیأت / مقاله فلسطین در نگاه قرآن+ دانلود

فلسطین در نگاه قرآن کریم

 

«اذ التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن» «هرگاه فتنه ها همچون ابرهای سیاه در شب تاریک به سوی شما حمله ور شوند بر شما باد تمسک به قرآن» بدون تردید قرآن به عنوان تنها کتاب آسمانی که از دست تحریف در امان مانده، ملجاء و پناهگاهی است که هر مسلمان در گردبادهای حوادث می تواند با توسل به آن، راه هدایت و نجات و فلاح و رستگاری را بیابد و بر اساس آن، آموزه های حیات خویش را سامان و سیر زندگی اش را مدیریت کند.

از این رو در عصری که انسان ها در معرض امواج انواع رسانه ها و فریاد اناالحق ها از هر سو قرار دارند. تمسک به حبل الله و فراگیری از محضر روشنگر و روشنی بخش آن بهترین راه نجات بشمار می آید.
در حالی که جریان صهیونیزم و رژیم اسرائیل به عنوان پدیده ای شوم همچون غده سرطانی در حال نابودی جامعه بشری و تمدن انسانی و اساس دینداری است، برای شناختن این پدیده شوم و چگونگی موضعگیری در مقابل آن ، بهترین مرجع و منبع را قرآن کریم یافتیم و بر همین اساس نیز مسلمانان و جامعه بشری را به الهام گرفتن از کتاب الهی فرا می خوانیم تا راهی باشد به سوی نور و امید و بازگشت به حق.

 

سرزمین مقدس
فلسطین بیت المقدس

 

قسمتی از متن مقاله را در ادامه می آید.

بیت المقدس و فلسطین سرزمین مقدس

سوره المائده ، آیه 21 :
يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الأَرْضَ المُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللّهُ لَكُمْ

«اي قوم! به سرزمين مقدسي كه خداوند براي شما مقرر داشته وارد شويد.»

ترجمة الميزان ج : 5ص :468
يا قوم ادخلوا الارض المقدسة التي كتب الله لكم و لا ترتدوا علي ادباركم فتنقلبوا خاسرين.

در اين آيه موسي به بني اسرائيل دستور داده كه داخل در سرزمين مقدس شوند. و خود آن جناب از وضع آنان پيش بيني كرده بود كه از اين دستور تمرد خواهند كرد. و رفتن به آن سرزمين را نخواهند پذيرفت. به همين جهت امر خود را تاكيد كرد. به اينكه مبادا سرپيچي كنيد. و دوباره به دوران سابق خود برگرديد كه اگر چنين كنيد زيانكار خواهيد شد.

سرزمین مقدس

دليل بر اينكه آن جناب چنين استنباطي داشته اين است كه وقتي بني اسرائيل دستور آن جناب را رد كردند. موسي (عليه‏السلام‏) آنان را به وصف فاسقين توصيف كرد. و اگر بني اسرائيل مردم درستي بودند و سابقه نافرماني و تمرد نداشتند. و تنها اين يك دستور موسي را تمرد كرده بودند. اطلاق فاسق كه اسم فاعل است و ثبات و دوام را مي‏رساند بر آنان درست نبود . . .

 

نویسنده : ابوالفضل رافعی

جمعیت دفاع از ملت فلسطین

 

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

 

 

eheyat

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *