عفاف و حجاب،عبودیت و بندگی – مصاحبه اختصاصی هیأت با سرکار خانم حکیمیان؛ مسئول بسیج جامعه فرهنگی کشور

خانه / پیروان عترت / عفاف و حجاب،عبودیت و بندگی – مصاحبه اختصاصی هیأت با سرکار خانم حکیمیان؛ مسئول بسیج جامعه فرهنگی کشور

سوال : شمافکرمی کنیدتاثیری که مجالس اخلاقی هفتگی دررعایت حجاب وپذیرش سختی های آن دارد  تا چه اندازه است؟

جواب : دررابطه بااین مراسم هفتگی کلا وسننی که درمورد مسائل اخلاقی درجامعه ازقدیم الایام درجامعه ما وجود داشته چه در غالب روضه خوانی های هفتگی که درکنارروضه خوانی ومسائل اخلاق رامطرح می کردند چه درغالب هیئت هایی که درسال های اخیر برگزارمی شود و یک روند مستمر دارندوباعث می شوند که افرادی دورهم جمع شوندچه فامیل وچه همسایه و هم محله ای ها و یک عالمی مباحث دینی فرهنگی را مطرح می کند که یکی از انها مسئله حجاب وعفاف است به نظر می رسداین استمرارش مهم است

ممکن است مایک جلسه اخلاق برویم وشرکت کنیم ولی این یک جلسه است وانسان هم فراموش کار و شیطان هم که وسط است . این که ممکن است شما در یک جلسه شرکت  می کنید و بعدمی روید دنبال کارتان برای همیشه این خیلی نتواند ماندگاری آن مطلب را درذهن شما تضمین کند ولی درجلسات هفتگی یادآورمی شود ، تذکرداده می شود به غیراز این که این مجالس ده ها منفعت دارد جدای ازاین مبحث صله رحم است.

مهمترین قسمتش این است که یک استمراری دراین آموزش ها است که این جلسات مصداق سبک زندگی مردم در رفع آسیب های فرهنگی واجتماعی اثرگذار باشند.

البته باید مراقبت کرد که این جلسات تبدیل به آسیب نشوند.گاهی اوقات آقایان سخنران یابعضی خانم جلسه ای ها بعضی جلسات رااداره می کنند که باسلیقه وافکارخودشان مباحثی را مطرح می کنند که هیچ سندیت علمی ، تاریخی و دینی  ندارد و بلکه منجربه بعضی اشکالات درزندگی خانوادگی افراد می شود .

 خلاصه حفظ سلامت این مجالس خیلی مهم است

سوال : این حفظ سلامت از نظرشما باچه کسی است؟

جواب : باید هیات های نظارتی از طرف سازمان تبلیغات، ازطرف بسیج دررابطه بااین مسئله وجود داشته باشدکه بتوانند درست عمل کردن انها را هم کنترل کنند وهم اموزش بدهند .

hejab_mayeye_azadi_zan_01

سوال:به نظرشما چرابعضی ازآقایان  زنان ودختران خودرابه بی حجابی یا بدحجابی تشویق می کنند؟

اگربخواهیم به این سوال پاسخی منطقی بدهیم بایدحقایقی رافبل از آن توضیح بدهیم پدیده عفاف زدایی و معنویت ستیزی درحقیقت یک پدیده وجنگ جهانی است یعنی یک پدیده  ای است که دردستور کار مستکبران قرارگرفته و اهداف سیاسی و اقتصادی دنبال ان بوده است .پرچمدار این مقوله مهم صهیونیسم ها هستند ومتاسفانه بیش از 150سال برای این مسئله تلاش کرده اند یعنی فیلم ساختند موسیقی ساختندلباس تولید کردند مدل ارائه کردند مجله منتشرکردند واین فقط خاص کشورهای مسلمان نیست برای کل جهان ترتیب داده شده است لذا ازآنجایی که یک جنگ جهانی  است درابعاد جهانی تولید شده است یک کارفرهنگی برای جهان است.

شما وقتی یک موضوع سیاسی را مطرح می کنید یک مقداری مرز جغرافیایی برای آن وجود دارد ولی وقتی موضوع فرهنگی شود آن هم دراین عصرحاضر بااین ارتباطات سریع مجازی وغیرمجازی که وجود دارد مثل ماهواره واینترنت وغیره و ذالک دیگرمرزی وجود ندارد . دیگرهراتفاق یا تصمیمی که هزاران کیلومترآن طرف تراز کشورما گرفته شود بلافاصله دورافتاده ترین فاصله هاهم مطلع می شوند ودیگرمرزی نمانده است .این ها ازبی معنی کردن مرز، نهایت استفاده را کرده اند یعنی درکل عالم دو چیز را دنبال کردند.عفاف ستیزی ومعنویت ستیزی. واگردقت کنید می بینید همان زن ومرد انگلیسی هم به خطرافتاده است .شما به 100 سال قبل کشور انگلیس مراجعه کنید ببینید پوشش زن انگلیسی چطوربوده است.  رفتارهایشان چگونه بوده است .

بعضی اداب ورسوم راداشتند که هنوزهم یک عده از انها این هارا رعایت می کنند البته یک تعداد محدودشان

مثال:یک زن انگلیسی در شأن خود نمی داند که به هرمردی دست بدهدپس این یک جنگ جهانی است وباید یک برخورد جهانی با آن کرد.

 و اما نقش آقایان، آقایانی که شما می فرمایید بی خیال هستند نسبت به موضوع حجاب  و عفاف زنان خود این بخش از جنگ زدگی در همه دنیا ترویج داده شده است و در طی 150سال این تغییر ایجادشده در20سال یا30سال اتفاق نیفتاده است.برنامه ریزی طولانی وگسترده است.

برای همین باید یک مقابله جهانی بااین موضوع بشود ماباید دراین مسائل جهانی فکرکنیم ومنطقه ای عمل کنیم اگربخواهیم منطقه ای فکروعمل کنیم به جایی نمی رسیم . این کارما زمین می خورد باید جهانی فکرکنیم ومنطقه ای در حدتوانمان عمل کنیم وگرنه کارما زمین می خورد.

یک خانم ژاپنی 20سال قبل  کتابی نوشته که عنوان کتاب این است ” 100سال ستیز غرب باعفاف زن ژاپنی” ببینید او مسلمان نبوده بلکه بودایی بوده است ولی حس کرده اتفاق بدی درکشورش افتاده است واین کتاب  را نوشته .

اگریک چنین رویکردهایی درکل دنیا اتفاق بیفتد و درکشورما هم این باورایجادبشود که این یک جنگ است ویک برنامه است حواست باشد کجای این جنگ هستی .داری تیرمی خوری وکشته می شوی یانه داری دفاع می کنی ویاداری مقابله می کنی؟ این تغیری که درمردان جامعه مامی بینید بازخورد آن جنگ است لذاباید روشنگری کرد که آقا بفهم ازکجاداری ضربه می خوری بایدبصیرت افزایی بشود تابفهمند چه خبراست وچه اتفاقی افتاده است.

تا چرایی پخش این فیلم ها وبرنامه ها و نوع مقابله ملی بااین پدیده صورت بگیرد.

لذااین یک عزم ملی راطلب می کند .که حضرت اقاهم فرمودند. اگرشمایک درجه هم پایین تر بیایید به جایی نمی رسید .

آیا این پیگیری این اموربا سازمان ها وارگان ها است؟

خیر سازمانها وارگانها فقط می توانند لیدر باشند .می توانند هدایت کنند تمام کننده کار هم نیستند و نخواهندبود چرا؟ اگربودند جامعه مااین گونه نبود لذا اشتباه استراتژیک که انجام شده این بوده که نهادها وسازمان ها این پدیده راکنترل بکنند . این اشتباه است این ها می توانند برنامه ریز باشند و رهبری کنند اطلاع رسانی کنند وهدایت کنندکه خود مردم کارانجام بدهند و دراین خصوص مردم احساس مسولیت کنند

شما فکرمی کنید نمازدراین خصوص چه نقشی دارد؟

هرچیزی که شمارابه خداوصل کند که باعث شود احساس بندگی بیشتری درمقایل خدا درشما ایجاد کند اعم ازنماز ، روزه و هرکاری که ارتباط شمارابا خدا نزدیک کند همان کار باعث می شود که احکام خدارا جدی تربگیرید هرچقدر اتصال شما به خدا بیشتر باشد حس بندگی بیشتری به شما دست می دهد بحث حجاب هم این گونه است حس بندگی اقتضا می کند حرام نخورید دروغ نگویید بدپوشش وبدحجابی هم نکنید.

این فقط خاص زنان ما نیست این پدیده  ای که به  اشتباه حجاب وعفاف را طوری کارکرده ایم که این فقط مختص زنان جامعه ما نشان داده شده  درحالیکه جامعه  ای می تواند عطرعفت رادر فضای خودش حس کند که برای مردها، زن ها، پسران و دختران به طورکلی به طور یکسان برنامه ترویج عفاف داشته باشد ما هرچه را بگیریم (بیشتراهمیت دهیم) و بقیه مسائل را رها کنیم دقیقا به همان اندازه ضربه می خوریم وکارمان روی  زمین می ماند.

از نظر شما نقش مادران خوش اخلاق درتربیت دختران مومنه ومحجبه چیست ؟

 ببینید خداهم وقتی می خواهد پیامبراسلام را مبعوث کند مردی راپیدا می کند که اولا ازخانواده اصیلی است و دوما خوش سیما.  بعد می گوید اول شمارابه مکارم اخلاق زینت دادم و سپس به پیامبری برگزیدم . درحقیقت من متعقد هستم نقش مادرخانه که پرچمدار مقابله باجنگ نرم است درکنار آن  نقش مادر درحقیقت نقش انبیاء است یک زن می تواند پیامبرخانه خودش باشد هم همسرش وهم فرزندانش  را به سمت خدا هدایت کند و یا بالعکس عمل کند. طبیعتا کسی که می خواهد کار پیغمبری انجام بدهد بایداخلاق پیامبرگونه هم داشته باشد . مادری که عصبانی باشد بداخلاق باشد مثل این است که خداوند یک آدم بدخلق را پیدا کند و به جای پیامبر بگذارد . معلوم است کسی به حرفهایش گوش نمی کند .

پس مادر چون درسمت تبلیغ دین خدا و احکام واخلاق می خواهد تلاش کند طبیعتا باید به اخلاق محمدی و پیامبری هم زینت داده شده باشد وغیرازاین نمی تواند باشد یعنی اگرمادری بخواهد با بداخلاقی و بداخمی فرزندانش رابه سمت خیری بکشاند مطمئن باشید شکست خورده است .

بنابراین طبق منش وروش خود خداباید ازراهش واردشود وخلق نیکودرترویج دین خدا واحکام وبالاخص همین موضوع عفاف وحجاب به نظر من یکی از شروط اصلی  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *