قلم ما باید غبار از جامعه بزداید/ مراقب باشیم مروج فتنه نباشیم

خانه / استان ها / قلم ما باید غبار از جامعه بزداید/ مراقب باشیم مروج فتنه نباشیم

قدر-15

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری ، گفت: قلم ما باید غبار از جامعه را بزداید تا رسالتمان را بیش از آنچه انتظار است، انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، در آئین تکریم از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در فرهنگ سرای شهرکرد، با گرامیداشت روز خبرنگار، اجتماع حاضر را ارزشمند و مؤثر برای استان دانست.

امام جمعه شهرکرد، اظهار داشت: رسالت خبرنگاری را باید در مکتبمان جستجو کنیم و اگر جای دیگری به دنبال آن باشیم، راه را به خطا رفته ایم.

وی، تأکید کرد: هرچه داریم از اسلام است و نظاممان هم از اسلام است و نگاهمان نیز نمی تواند جز به اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، زبان و قلم را دو ابزار خبرنگار دانست و گفت: قلم آنقدر در اسلام مقدس است که خداوند تبارک تعالی به آن سوگند یاد کرده و باید این قلم در راستای رضای الهی بکار گرفته شود.

وی، زبان را نیز نعمت پروردگار دانست که این نعمت نیز باید در راه رضای او بکار گرفته شود و هم قلم و هم زبان برای کسب رضایت پروردگار بچرخد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: خروجی زبان وقلم خبرنگار باید آن باشد که افکار یک جامعه و ذهن یک جامعه را به سمت هدف حرکت دهد و تغذیه کند تا حق خبر و خبرنگاری ادا شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رساله حقوق امام سجاد علیه السلام، دو فراز این رساله در باب رسالت خبر و خبرنگار را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، افزود: خبرنگار برای ایفای نقش اطلاع رسانی در مقام تغذیه فکر و ذهن یک جامعه باید خودش را در جای حاکم اسلامی قرار دهد و نقش حاکم را ایفا کند و همچنین باید خودش را جای مردم قرار دهد و نقش مردم را ایفا نماید.

وی، در تبیین چگونگی ایفای نقش خبرنگاری، گفت: خبرنگار یک واسط است که حاکم اسلامی را دریابد و ببیند او چه می خواهد و چه انتظاری از او دارد و همان را به جامعه تزریق کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: خبرنگار، همچنین باید ببیند مردم چه می خواهند و چه حقی دارند و آن را برای جامعه ترسیم کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را یک رساله عام دانست که همه حقوق از جمله حق حاکم و مردم را بیان فرموده است.

وی، تصریح کرد: خبرنگار باید بر اساس این رساله به این حق توجه کند که حق حاکم بر او این است که بداند برای حاکم ابزار آزمون و امتحان است و او نیز برای خبرنگار ابزار آزمون و امتحان می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان، ادامه داد: خبرنگار فی نفسه موجودیت ندارد و نقش خبرنگاری او موجودیت دارد و باید حق رهبر و حق مردم را ایفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، درک رهبر، فهم سیاست رهبر و تبیین و تعریف سیاست رهبر در جامعه و ارتزاق جامعه در این زمینه را لازمه موفق بیرون آمدن از این آزمون و امتحان دانست.

وی، نقد از روی خیرخواهی خالصانه را از دیگر رسالت های خبرنگاران در جامعه برشمرد و در ادامه به حقوق مردم نیز اشاره کرد و گفت: باید کسی که می خواهد نقش واسط بین مردم و رهبر جامعه را ایفا کند، بداند که دست برتر افکار عمومی را در اختیار دارد و این دست برتر، نعمتی است که خدا عطا کرده و باید حق این نعمت را ادا نمود.

نماینده ولی فقیه در استان، جایگاه رسانه را جایگاهی برتر دانست و توصیه کرد: مراقب باشید این جایگاه برتر به قهر، انتقام جویی و ستمگری نینجامد که اگر رسانه ستمگر شد، حقوق مردم را ضایع می کند.

امام جمعه شهرکرد، در ادامه با اشاره به وجود فضای خوب و سالم در استان، بر تلاش برای سالم تر و خوب تر شدن این فضا تأکید کرد و افزود: در درون نظام با فتنه ها مواجه ایم، خدای نکرده مراقب باشیم مروج فتنه نباشیم.

وی، با اشاره به وجود غبارهایی در فضای جامعه، تأکید کرد: قلم ما باید غبار از جامعه بزداید تا رسالتمان را بیش از آنچه انتظار است انجام دهیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *