اجتماع انقلابی پاسداشت ازشهدای مقاومت ویادبودشهیداحمدمحمدمشلب درمسجدجمکران + گزارش تصویری

خانه / اختصاصی هیأت / اجتماع انقلابی پاسداشت ازشهدای مقاومت ویادبودشهیداحمدمحمدمشلب درمسجدجمکران + گزارش تصویری

? اجتماع انقلابی پاسداشت از شهدای مقاومت و یادبود شهید احمد محمد مشلب در مسجد مقدس جمکران

در آستانه روز مقاومت اسلامی، واحد جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام، اقدام به برنامه ریزی و برپایی اجتماع انقلابی پاسداشت شهدای مقاومت در مسجد مقدس جمکران نمود.

این اجتماع چندین هزار نفری جوانان و نوجوانان پرشور و انقلابی، در فضایی سرشار از عطر دل انگیز شهادت و حماسه و شعور انقلابی موجبات تجدید حیات ایمانی در توفیق یافتگان در تشرف مسجد مقدس جمکران را فراهم آورد.

دعوت از خانواده معظم شهید شاخص هیئات جوانان و نوجوانان عاشورایی در سال 96، «شهید احمد محمد مشلب» از لبنان و حضور و روایت دلنشین نغز و باصلابت مادر مکرمه این شهید سعید، بر رونق کمی و کیفی این محفل نورانی افزود.

حضور مسئولانه و با عزم و خالصانه هیئات جوانان و نوجوانان عاشورایی رزمنگادن اسلام از تهران، پاکدشت، شهرری، اسلامشهر، کرج، قم، اراک، شهریار، دانشگاه امام حسین علیه السلام، فردیس، زرندیه مأمونیه، دلیجان و زابل، و هیئتهای زوارالزهرا سلام الله علیها ، صاحب العصر عجل الله تعالی فرج الشریف، امین الزهرا سلام الله علیها ، شهدای گمنام ولایت، محبین اهل بیت علیه السلام، فاطمیون غرب کرج در این همایش باشکوه، گامی در جهت انسجام عملی و ایمانی این مجموعه های معنوی و جهادی به شمار می رود.

در این همایش نورانی، پس از قرائت قرآن کریم و اجرای گرم و انقلابی مجری صدا و سیمای مرکز قم، مصاحبه زنده و حضوری بانو «سلام بدرالدین»، مادر بزرگوار شهید احمد محمد مشلب، توسط حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله معصوم، جانباز و بسیجی آزاده دوران دفاع مقدس مدیریت گردید.

سپس سخنران جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حاج علیرضا پناهیان ضمن تجلیل از شهدای مقاومت اسلامی در همه جبهه های حق علیه باطل، با اشاره به غلبه قدرت نرم که مظهر آن شهدا هستند بر قدرت سخت و تکنولوژی و تجهیزات مادی در جهان گفت جمهوری اسلامی از قدرت نرمی پرده برداشت که در جهان ناشناخته مورد توجه نبود، و این قدرت نرم توانسته قدرتهای سخت جهانی را به زانو درآورد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به لزوم شناساندن این قدرت نرم به مردم کشورمان و تمام جهانیان، گفت آنقدر که فکر و اندیشه یک ملت قدرت آفرین است، تجهیزات و تکنولوژی و سایر قدرتهای سخت نیست. کسی که قدرت شهدا را درک کرده باشد، با قدرتهای پوشالی غربی عکس سلفی نمی گیرد.

پناهیان هراس دشمنان از روحیه جهاد و مقاومت در میان جوانان مسلمان شیعه و سنی در کشورهای اسلامی را ثمره مجاهدت شهدای مقاومت اسلامی عنوان کرد، و با اشاره به هدف دشمنان از ایجاد جنگ و اشغال در جهان و بویژه جهان اسلام، گفت دشمنان بدنبال قدرت افتصادی و نفت و سایر منافع در منطقه و جهان نیستند، بلکه بدنبال ابقای خود در جهان هستند. چون میدانند و دارند می بینند که جمهوری اسلامی همانطور که حضرت امام(ره) فرمود سنگرهای جهان را یک به یک فتح میکند.

رزمنده ایام دفاع مقدس در انتها به اهمیت مجالس اهلبیت علیه السلام و یادواره شهدا اشاره کرد و گفت داعش آخرین تیری بود که دشمنان در ترکش داشتند. اما این بدل هم جواب نداد. یکی از رازهای مهم و محوری عدم موفقیت دشمنان این بود که آنها سیدالشهدایی بعنوان الگو ندارند. اینجاست که ارزش مجالس روضه اباعبدالله الحسین علیه السلام شناخته میشود. مجالس روضه راهبردی ترین حربه برای فتح جهان است.

در ادامه، ذاکران اهل بیت علیهم السلام، سید رضا نریمانی و حاج مسعود پیرایش ضمن قرائت اشعاری در تقدیس و تبیین جماسه مقاومت و شهدای مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام مجرس را را روضه سید الشهدا علیه السلام طراوت و شور بخشیدند.

این محفل نورانی با سینه زنی و فریاد برائت از نظام استکبار جهانی خاتمه یافت و در پایان ضمن توزیع هزاران نفری شام، کاروانهای مشرّف در مسجد مقدس جمکران پذیرایی گردیدند.

گفتنی است این محفل نورانی، به میزبانی و اجرای هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام قم و واحد جوانان و نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام و با همراهی معاونت فرهنگی و واحد مراسمات مسجد مقدس جمکران انجام پذیرفت.

گزارش تصویری مراسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *