بنیه ی علمی مداحان نیازمند تقویت است

خانه / استان ها / بنیه ی علمی مداحان نیازمند تقویت است

رئیس کانون مداحان چهارمحال وبختیاری بابیان اینکه بنیه ی علمی مداحان نیازمند تقویت است،گفت:گردهمایی های آموزشی باحضور نخبگان علمی کشور تأثیر به سزایی در تقویت بنیه علمی مداحان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضاتوسلی به اجرای مداحی وشعر خوانی در برنامه های تولیدی صداوسیما اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده با مسئولین صداو سیمای استان به مناسبت ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام،از ذاکرین و شاعران آیینی مرکزاستانی و شهرستانی برای مداحی،مولودی خوانی و شعر خوانی خصوصا در دهه های اول و آخر ماه های محرم ، صفر و نیز در سحرهای ماه مبارک رمضان دعوت و به اجرای برنامه در رادیو وتلویزیون پرداختند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان از همکاری های ارزشمند و صمیمانه مدیرکل و معاونین صداو سیمای با کانون مداحان و شاعران آیینی استان تقدیر و تشکر کرد و افزود:حضور جمعی از مداحان و شاعران آیینی در برنامه ی شبانه شبکه جهانبین صدا وسیما از دیگر برنامه ها در حوزه رسانه ملی بود.

نائب رییس قشر بسیج مداحان استان به دیدار مداحان و شاعران آیینی با اساتید و بزرگان حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: هم استانی های عزیز استحضار دارند طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی چند سالی است به همت نماینده ی مغزز ولی فقیه در استان  و امام جمعه شهرکرد برگزاری می شود، برای بهره مندی معنوی برادران و خواهران مداح ، گردهمایی شهرستانی و استانی برگزار شد.

وی ادامه داد: نخستین گرد همایی مداحان و هیئت های مذهبی با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد و تأثیر بسزایی در جمع ۱۳۰۰ نفری برادران و خواهران شهرستانی و استانی داشت.

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی چهار محال و بختیاری بیان کرد: به دنبال آن در سال های بعدهم با برنامه ریزی های انجام شده،دیدار با حضرات آیات “خاتمی” و “صدیقی” امامان موقت جمعه تهران وحجج‌اسلام “ماندگاری” ، “عالی” ، “راشدیزدی”،”صالحی خوانساری” و دیگر اعزه ای که در استان دعوت شده بودند، در مرکز استان و هم در شهرستان انجام شد، با عنایت به تأثیراین نشست ها و ما پیگیری می‌کنیم که این دیدار ها در سال های آینده هم برگزار شود.

توسلی از حمایت ها وکمک مسئولین در سطح کشور و استان در راستای شگل گیری کانون مداحان و شاعران تقدیر کرد و گفت: باید تلاش کرد تا این کانون حالت رسمی به خود بگیرد و جایگاه اصلی خود را در کشور به دست آورد.

وی به ثبت نام در سامانه طوبی اشاره کرد و افزود: از عزیزان مداح سراسر استان که تا کنون توفیق پیدا نکرده اند در سامانه ی طوبی ثبت نام کنند،تقاضا دارم در اولین فرصت ممکن به این سامانه مراجعه و ثبت نام بفرمایند تا بر اساس ساماندهی و سازماندهی و سطح بندی مداحان به خواسته هایی آنان رسیدگی کنیم.

توسلی ادامه داد: تقاضا دارم همه عزیزانی که با این مجموعه در ارتباط هستند انتظارات، پیشنهادات و انتقاداتی که از فعالیت کانون مداحان و شاعران آیینی دارند را به ما انتقال دهند تا بتوانیم خدمتی را به ذاکرین اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام  ارائه دهیم که اثر گذارتر باشد و جامعه از آن بیشتر بهره مند شوند.

رئیس کانون مداحان استان از همه ی عزایزانی که حتی ممکن است مداح هم نباشند اما صاحب نظر باشند، آنهایی که به هر طریقی این صحبت را می شنوند تقاضا کرد:اگر مطلبی به ذهن مبارکشان می رسد، به کانون مداحان وشاعران آیینی انتقال دهند تا بتوانیم در روند کارمان و در جلساتی که به صورت ماهیانه درشهرستان ها و مرکز استان داریم، خواسته های این عزیزان را مورد بررسی قرار دهیم و بهترین ها را برای اجرا برنامه ریزی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *