صفحه اول / با ولایت / امام خامنه ای / طرح انتظارات مقام معظم رهبری از هیات رزمندگان اسلام ۸۰/۲/۹

طرح انتظارات مقام معظم رهبری از هیات رزمندگان اسلام ۸۰/۲/۹

طرح انتظارات مقام معظم رهبری از هیات رزمندگان اسلام بر اساس سخنرانی ۹/۲/۸۰ معظم له در دیدار با آنان

الف- برنامه های مدیران و مسئولان هیات های رزمندگان اسلام

  1. بهره برداری صحیح و مناسب از مراسم عزاداری یا جشن ها
  2. برگزاری مراسم در مراکز پر جمعیت شهر در مساجد و تکایای معروف شهر
  3. خلاقیت و نوآوری در اجرای مراسم متناسب با مناسبت های مذهبی و انقلابی
  4. پرهیز از تشریفات زائد و پرداختن به مسائل محتوایی
  5. تنظیم و چاپ سخنرانی ها و اشعار شاعران به صورت کتاب های مطالعاتی

فعالیت های فرهنگی (نشریه و روزنامه)

  1. ارتباط با مسئولان هیات های رزمندگان در سراسر با یکدیگر و تشکیل جلسات مستمر ماهیانه و تدوین سیایت های کلان و همسو با یکدیگر.
  2. ارتباط با مراکز فرهنگی و تبلیغی
  3. شناسایی طلاب و فضلای جوان و خوش فکر حوزه و دانش جویان فعال مذهبی جهت جذب در کادر مدیریتی و سیاستگذاری هیات های رزمندگان.

ب- معیارهای شخصیتی مبلغان و واعظان هیات های رزمندگان اسلام

  1. چهره مردمی و مفید و موثر (موصوف به حسن سابقه)
  2. اسلام شناس و مسلط به مبانی کلامی و سیاسی اجتماعی مباحث اسلامی و آشنا به زوایای مختلف حوادث تاریخی:

۱/۲- صدر اسلام              ۲/۲- عاشورا         ۳/۲- دوران زندگانی ائمه                  ۴/۲- حوادث مشروطیت                       ۵/۲- دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی

  1. زمان شناس و دارای تحلیل از شرایط و وضعیت سیاسی فرهنگی و اقتصادی ایران و جهان اسلام و…
  2. مخاطب شناسی و نیاز سنجی (ارتباط روحی با مخاطبان و خصوصا نسل جوان و درک شرایط فرهنگی و روحی نسل جدید و نیازهای روحی آنان)
  3. آشنا به معیارهای خطابه و تفهیم مطالب به زبان روز

ج- وظایف و رسالت روحانیون و مبلغان در هیات رزمندگان

  1. تبیین صحیح و جامع از مباحث اعتقادی و معارف دینی به زبان روز
  2. تعیین موضوع مشخص و متناسب با مخاطبان و وضعیت سیاسی فرهنگی
  3. ترسیم روش های مبارزه با سیاست های پیچیده سیاسی فرهنگی دشمنان
  4. طرح شعارهای حماسی عاشورا
  5. معرفی چهره ها و الگوهای عاشورایی در طول تاریخ تشیع
  6. پاسخگویی به شبهات سیاسی(شبهه شناسی)
  7. بررسی و تحلیل عواملی که انقلاب را تهدید می کند
  8. ارائه راه کارهای کارآمد که انقلاب اسلامی را از آسیب ها مصون دارد
  9. معرفی معیارهای عاشورایی (هویت حسینی بودن)
    ۱/۹- اطاعت از ولایت و رهبری
    ۲/۹- آمیختگی دین و سیاست
    ۳/۹- عدالت خواهی
    ۴/۹- ظلم ستیزی (جهاد و مبارزه)
    ۵/۹- شهادت طلبی
    ۶/۹- دوستی و محبت با خودی ها و خشم و غضب بر دشمنان و نفوذی ها
    ۷/۹- پیروی از سیره عملی انبیاء و ائمه معصومین (علیهم السلام) و امام خمینی(قدس سره) و مقام معظم رهبری
    ۸/۹- رسیدگی به محرومان
    ۹/۹- پایبندی به ارزش های اصیل اسلامی
  10. معرفی معیارهای غیر عاشورایی ( هویت یزیدی و اموی)
    ۱/۱۰- تساهل و تسامح (سازش کاری در برابر سیاست های استکباری)
    ۲/۱۰- گرایش به فساد و تجملات و تنوع طلبی
    ۳/۱۰- تحریف حقایق ناب اسلام
    ۴/۱۰- ایجاد شبهه، سفسطه و مغلطه
    ۵/۱۰- ترویج شعاعر دین افیون جامعه و جدایی دین از سیاست
    ۶/۱۰- بی توجهی به ارزش های اصیل اسلامی
    ۷/۱۰- فریب کاری و ریا کاری
  11. تجزیه و تحیلی عناصر تشکیل دهنده حادثه عاشورا
    ۱/۱۱- امر به معروف و نهی از منکر
    ۲/۱۱-اصلاح و پیرایش دین اسلام ناب از بدعت و تحریف
    ۳/۱۱- استقامت در احیای دین
    ۴/۱۱- غیرت دینی
    ۵/۱۱- عزت طلبی
    ۶/۱۱- عشق به شهادت
    ۷/۱۱- عشق به ولایت و امامت (اطاعت عاشقانه)
    ۸/۱۱- بینش و بصیرت
    ۹/۱۱-اخلاص در عمل
    ۱۰/۱۱- سرافراز در امتحان الهی
    ۱۱/۱۱- برتری ایمان و معنویت نیروهای اسلام در برابر کمیت افراد دشمن

د- رسالت مشترک روحانیون و مبلغان و شاعران و مرثیه سرایان

  1. طرح شعارهای حماسی عاشورا در قالب های مختلف شعری
  2. تطبیق شرایط سیاسی فرهنگی و اجتماعی دوران حادثه عاشورا با وضعیت سیاسی و فرهنگی مسلمانان امروز
  3. بهره گیری از واژه ها، اصطلاحات، ترکیبات، تشبیهات و استعارات متناسب با فرهنگ انقلاب اسلامی در شعر و مرثیه و خطابه
  4. تجلی جلوه های عاشورای حسینی و عاشورائیان تاریخ در اشعار و خطابه ها
  5. توجه و ترغیب جوانان و نسل جدید به نمادهای عاشورایی

 

نظر شما

ایمیل شما منتشر نمی شود.پرکردن قسمت های ستاره دار الزامی می باشد. *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

x

همچنین ببینید

پیشینه ی ولایت فقیه

امام خامنه ای در این زمینه فرموده است:ولایت فقیه و رهبری جامعه اداره کردن شئون اجتماعی در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقه ی اثنا عشری است و ریشه در اصل امامت دارد؛پس اگر کسی از راه دلیل خلاف آن را معتقد شود؛معذور است ولی در عین حال برای او جایز نیست که تفرقه و اختلاف ایجاد کند