آیت الله سیستانی در عراق اعلام جهاد کفایی کرد

خانه / دسته‌بندی نشده / آیت الله سیستانی در عراق اعلام جهاد کفایی کرد

لحظاتی پیش، تلویزیون عراق گزارش کرد، آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان آن کشور اعلام جهاد کفایی کرد…

لحظاتی پیش، تلویزیون عراق گزارش کرد، آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان آن کشور اعلام جهاد کفایی کرد.
به گزارش خبری شبکه العالم، تلویزیون عراق تأکید کرد مرجع عاليقدر شيعيان عراق، مردم و نيروهاي مسلح و امنيتي اين كشور را به دفاع از عراق و مقدسات و مقابله شجاعانه با تروريست ها فراخواند.
«شيخ عبد المهدي كربلائي»، نماينده آيت الله سيستاني، مرجع عاليقدر شيعيان عراق در خطبه هاي نماز جمعه امروز در مرقد مطهر امام حسين در شهر كربلاي معلا گفت: هر كه مي تواند سلاح به دست گیرد و توان مقابله با ترویست ها را دارد، براي مقابله با آنها داوطلب شود، زيرا دفاع از عراق وظيفه ملي است.
وي با اشاره به اینکه مرجعيت شيعه از تلاش هاي نيروهاي مسلح عراق در مقابله با گروه هاي تروريستي حمايت مي كند، افزود : ایشان اين گروه ها را به شجاعت و صبر و پايداري دعوت می كند، زيرا دفاع از عراق، وظيفه ملي است و همه بايد براي دفاع از عراق وارد عمل شوند.
كربلائي با بيان اينكه عراق با اوضاع بسيار خطرناكي روبه رو شده است، افزود: بايد هشيار باشيم كه دفاع از عراق مسئوليت ملي و ديني بزرگی است، زيرا كشور و ملت عراق با چالش و خطري بزرگ روبه رو شده اند و هدف حمله تروريست ها قرار گرفته اند و در نتيجه همه قشرها و طايفه هاي ملت عراق در معرض اين حمله قرار دارند و همگي بايد با صبر و استقامت و شجاعانه سلاح در دست گيرند و با تروريست ها مقابله کنند.
تروریست های داعش به همراهی بازماندگان حزب بعث و صدام حسین در کنار افرادی مانند عزت الدوری معاون صدام معدوم، در هفته های اخیر حملات وسیعی در شهرهای عراق به ویژه تکریت، سامرا و موصل انجام داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *