طرح امنیتی ویژه بغداد برای تامین امنیت کاروانهای عزاداری در محرم

خانه / مطالب و رویدادها / طرح امنیتی ویژه بغداد برای تامین امنیت کاروانهای عزاداری در محرم

وزارت کشور و فرماندهی عملیات بغداد از تدوین یک طرح امنیتی ویژه برای تامین امنیت کاروانهای عزاداری امام حسین(ع) در طول ماه محرم خبر دادند

عراق از زمان سقوط صدام تاکنون هر ساله در دهه محرم شاهد افزایش حملات خشونت‌بار القاعده و بعثی‌ها علیه عزاداران امام حسین (ع) است به همین دلیل نیز در استانهای مختلف این کشور، به منظور تامین امنیت زائران و عزاداران طرح‌های امنیتی ویژه‌ای تدوین و اجرایی می‌شود تا شمار قربانیان حملات تروریستی احتمالی کاهش یابد.

پایگاه خبری «شفق‌نیوز» در همین رابطه نوشت: وزارت کشور و فرماندهی عملیات بغداد از وجود یک طرح امنیتی ویژه ماه محرم به منظور حمایت از عزاداران امام حسین (ع) در پایتخت خبر می‌دهد.

سرتیپ «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر متمرکز بودن این طرح بر بعد اطلاعاتی اعلام کرد که تمام طیفهای نیروهای امنیتی عراق در طرح امنیتی ویژه محرم مشارکت داده خواهند شد و چندین وزارتخانه و موسسه حامی اجرای این طرح به منظور تامین امنیت عزاداران هستند.

استان «ذی‌قار» از تدوین یک طرح امنیتی برای ماه محرم در این استان خبر داد و گفت که بیش از 15 هزار نیروی امنیتی در مناطق مختلف این استان مستقر خواهند شد و از کاروانهای عزاداری حمایت خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *