مساجد باید محور هیئات مذهبی باشد

خانه / مطالب و رویدادها / مساجد باید محور هیئات مذهبی باشد

رییس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی کشور گفت: مسجد باید محور هیئات مذهبی باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی درجمع رؤسای شورای هیئات مذهبی استانها با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) گفت: پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرمایند هر کس خدا را دوست داشته باشد پیغمبر خدا را هم دوست دارد و هر کس پیغمبر را دوست دارد عترت او را هم دوست دارد. هر کس عترت پیغمبر را دوست داشته باشد، قرآن کریم را هم دوست دارد و هر کس قرآن را دوست داشته باشد مسجد را هم دوست دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این روایت پنج اصل مهم به صورت سلسله وار به هم متصل هستند و آن پنج اصل عبارتند از خدا، نبی خدا، ولی خدا، کلام خدا و خانه خدا. بنا بر این روایت نقطه اتصال هیئات مذهبی روشن است و آن چیزی جز مسجد نیست. محور و پایگاه اصلی ترویج دین خانه خداست. هم اکنون ۲۰ هزار پایگاه فرهنگی و هنری در مساجد فعال هستند که هیئات مذهبی باید از ظرفیت این نیروهای جوان استفاده کنند.

ارباب سلیمانی با تاکید بر این که در بحث هیئات مذهبی باید مسجد را محور قرار دهیم، یادآور شد: فاصله گرفتن از مسجد مناسب نظام اسلامی نیست. کانونهای فرهنگی و هنری با تمام ظرفیت در خدمت هیئات مذهبی است.

منبع :عقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *