معرفی ویژه نامه نیمه شعبان و ولادت با سعادت امام زمان (عج الله تعالی فرجه)

خانه / مطالب و رویدادها / معرفی ویژه نامه نیمه شعبان و ولادت با سعادت امام زمان (عج الله تعالی فرجه)

اولین ویژه نامه سایت هیات رزمندگان اسلام همزمان با میلاد با سعادت امام زمان ( عج الله تعالی فرجه) و ایام نیمه شعبان تهیه و منتشر گردید

اولین ویژه نامه سایت هیات رزمندگان اسلام  همزمان با میلاد با سعادت امام زمان ( عج الله تعالی فرجه) و ایام نیمه شعبان تهیه و منتشر گردید.

این ویژه نامه که توسط معاونت فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام  طراحی گردید در قالب 9 بخش اصلی به ارائه مطالب خود پرداخت که دارای 15 هزار نفر بازدید کننده داشت و در این میان بخش های صوت، تصاویر و کلیپ به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

موضوع هر یک از این بخش ها به شرح ذیل می باشد :
1 ـ زندگی نامه امام زمان (عج الله تعالی فرجه) : این بخش به شرح زندگانی امام دوازدهم شیعیان از ولادت تا غیبت کبری پرداخته است. در این بخش به نواب خاص امام زمان (عج الله تعالی فرجه)، ضرورت غیبت آخرین امام, صورت و سیرت امام مهدی (عج الله تعالی فرجه), غیبت صغری, قیام و جهانی بودن اعتقاد به آخرین منجی در بین سایر ملل پرداخته است. گوشه ای از مطالب این بخش در زیر آمده است :

ولادت

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج الله تعالی فرجه ) در شب جمعه ، نیمه شعبان سال ۲۵۵یا ۲۵۶هجری بود پس از اینکه دو قرن و اندی از هجرت پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادی ( علیه السلام ) و امام یازدهم حضرت عسکری ( علیه السلام ) رسید ، کم کم در بین فرمانروایان و دستگاه حکومت جبار ، نگرانی هایی پدید آمد . علت آن اخبار و احادیثی بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکری ( علیه السلام ) فرزندی  تولد خواهد یافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشین ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احادیثی که بخصوص از پیغمبر ( صلی الله علیه و آله ) رسیده بود ، این مطلب زیاد گفته شده و به گوش زمامداران رسیده بود.

ضرورت غیبت آخرین امام

بیرون آمدن حضرت مهدی ( عج الله تعالی فرجه ) و نماز گزاران آن حضرت همه جا منتشر شد کارگزاران و ماموران معتمد عباسی به خانه امام حسن عسکری (علیه السلام ) هجوم بردند، اما هر چه بیشتر جستند کمتر یافتند ، و در چنین شرایطی بود که برای بقای   حجت حق تعالی ، امر غیبت امام دوازدهم پیش آمد و جز این راهی برای حفظ جان آن ” خلیفه خدا درزمین ” نبود ، زیرا ظاهر بودن حجت حق و حضورش در بین مردم همان بود و قتلش همان.

اعتقاد به حضرت مهدی  ( عج الله تعالی فرجه ) منحصر به شیعه نیست
عقیده به ظهور حضرت مهدی ( عج الله تعالی فرجه) فقط مربوط به شیعیان و عالم تشیع نیست ،بلکه بسیاری از مذاهب اهل سنت( مالکی ، حنفی  ، شافعی و حنبلی و … ) به این اصل اعتقاد دارند و دانشمندان آنها ، این موضوع را در کتابهای فراوان خود آورده اند و احادیث پیغمبر ( صلی الله علیه و آله ) را درباره مهدی ( عج الله تعالی فرجه ) از حدیثهای متواتر و صحیح می دانند.

2 ـ فضائل و کرامات امام زمان (عج الله تعالی فرجه) :

1٫ آن حضرت دارای بهترین و شریف ترین نسبهاست از طرف مادر به وصی حضرت عیسی شمعون و از طرف پدر به پیامبر خاتم ـ صلّی الله علیه و آله ـ منسوب می باشند.
2٫ از فضایل دیگر آن حضرت اینکه: آن حضرت را در روز ولادتش به سرا پرده عرش بردند و از جانب خداوند به او خطاب شد: مرحبا به تو ای بنده من! برای نصرت دین واظهار امر من و هدایت بندگان من خواهی بود و من قسم خوردم بخاطر تو بیامرزم بندگان گناهکار را و به خاطر تو گناهکاران را عذاب کنم (معیار رحمت و خشم خدائی).

3٫ امام زمان (عج الله تعالی فرجه) بنا به تصریح ۴۸ حدیث همنام و هم کنیه پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ بوده و همچنین شبیه ترین مردم به آن حضرت می باشند و برکات زمین و آسمان در عصر آن حضرت فراوان می شود.

3 ـ احادیث به مناسبت نیمه شعبان :

حدیث۱- رفاه مردم در عصر امام زمان :

ابوسعید خدرى از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) روایت کرده که فرمود :

یکون من امتىالمهدى ان قصر عمره فسبع سنین و الافثمان و الافتسع یتنعمامتى فى زمانه نعیما لم یتنعموا مثله قطّ البر و الفاجریرسل السماء علیهم مدراراً و الا تدخر الارض شیئاً مننباتها .

مهدى از میان امتمن برخاسته شود مدت سلطنت او هفت یا هشت یا نه سال مى باشد، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگىنمایند که قبل از وى هیچ بّر و فاجرى بدان نرسیده باشند،آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمین ازروئیدنیهاى خود چیزى فرو گذار نمىکند.

حدیث۲- عدل مهدى (عج الله تعالی فرجه) :

ابوسعید مى گوید پیغمبرفرمود:

تملاءالارض ظلماً و جوراً فیقوم رجل من عترتى فیملاءها قسطاً وعدلاً یملک سبعاً او تسعاً .

زمین پراز ظلم و ستم گردد، پس مردى از عترت من قیام کند و آن راپر از عدل و داد گرداند و هفت یا نه سال سلطنتنماید.

4ـ تابشناسی | معرفی کتاب با موضوع امام زمان (عجل الله التعالی الفرج الشریف):

عنوان: عصر زندگی

نویسنده: محمد حکیمی

این کتاب مبنی ساده و شیوا دارد و در آن به آیات و روایات متعددی ازجاع شده است.

این کتاب در ۲۰ فصل به زیبایی به روایت دورانی از زندگانی حضرت مهدی (عجل الله التعالی الفرج الشریف) از لحظه تدارک جنگ تا حکومت مستضعفان و سیره عملی آن می پردازد. بیان موضوعاتی که کمتر به آن ها پرداخته شده اعم از اصلاح مساجد و وظایف بر زمین مانده مردم و علما بر جذابیت این کتاب افزوده است

عنوان: آیا ظهور امام زمان نزدیک است؟

گردآوری و تنظیم: واحد تحقیقاتی شرکت گل نرگس

مشخصات نشر: قم، ناشر شمیم گل نرگس٬ ۱۳۸۳

۲۸۶ صفحه

در مقدمه کتاب آمده است٫  شرایط ظهور٬ چگونگی کسب آمادگی برای ظهور ٬ احتمال ظهور در عصر کنونی و …  از مسائل مطرح شده در این کتاب می باشد .

5 ـ تصاویر پس زمینه به مناسبت ولادت امام زمان (عجل الله التعالی الفرج الشریف):  تصاویر زیبای گلچین شده برای استفاده کاربران سایت هیات رزمندگان.

تصاویر پس زمینه

6 ـ  مداحی : صوت گلچین مولودی های ولادت امام زمان (عج الله تعالی فرجه) از سال ۸۹ تا ۹۲  از مداحانی چون : حاج محمود کریمی، حاج محمد رضا طاهری، حاج سعید حدادیان, حاج حسن خلج, حاج مهدی سلحشور، حاج سید مهدی میرداماد و دیگر ذاکرین و مادحین.


صوت های نیمه شعبان

7 ـ کلیپ :سه کلیپ زیبا با نام های : « به ماه رویت قسم »، « امام زمان»، « جهان بی تو »

کلیپ

8 ـ شعر :  انتخاب و گزینش اشعار به مناسبت ایام نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج الله تعالی فرجه). گزیده ای از اشعار :

علیرضا قزوه

بعد تو چندین قیامت دیر شد ما را ببخش
مِهر مُرد و ماه در زنجیر شد ما را ببخش

راوی این قصه از یعقوب یادی هم نکرد
یوسف این قصه دیگر پیر شـد ما را ببخش

نازنینا عدل ما را کشت، تو دیگر مکش
مهربانا! ظلم عالم گیر شد ما را ببخش

ازحدیث قدسی چشمت کسی شرحی نخواند
مصحف زلف تـو بد تفسیر شد ما را ببخش

ماندانستیم راز عقل و سرّ عشق چیست
عقل مُرد و عاشقی تحقیر شد ما را ببخش

تیرمان بر سنگ خورد و خون مان بر خاک ریخت
سهم مان دنیای پر نـخجیر شـد ما را ببخش

مدتی گر عاشقی از یاد رفت از ما مرنج
اندکی گر مثنوی تــأخیر شد ما را ببخش

9 ـ پیامک : پیامک های مرتبط با مناسبت نیمه شعبان و اعیاد ان جهت استفاده کاربران سایت eheyat.com :

خداوندا رسان از ما سلامش / به گوش ما رسان یارب کلامش

بسوز سینه ى مجروح زهرا / نما تعجیل در امر قیامش . . .

(عید شما مبارک)

جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند / نام مهدی صد هزاران درد درمان میکند

مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار / من گلی دارم که عالم را گلستان میکند  . . .

عید منتظران مبارک

چه شود بیاید آن روز که به تو رسیده باشم / به هوای دیدن تو ز هوا رهیده باشم

همه عمر من به یاد تو گذشته نازنینا / نکند که من بمیرم و تو را ندیده باشم . . .

(به امید ظهورش ، میلاد آقا مبارک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *