همایش رهروان زینب( سلام الله علیها ) در خوانسار

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / همایش رهروان زینب( سلام الله علیها ) در خوانسار

در روز 12 محرم مصادف با سالروز حرکت اسرا، همایش رهروان زینب(سلام الله علیها) توسط واحد خواهران هیئت رزمندگان در شهرستان خوانسار برگزار گردید.

این مراسم که با حضور طلاب حوزه علمیه، اساتید و عموم خواهران برگزار گردید، حجت­ الاسلام و المسلمین رسول خواجه کریمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه شهر خوانسار سخنانی ایراد کردند.

ایشان ابراز داشت: یکی از القاب حضرت زینب(سلام الله علیها) عقیله العرب است یعنی کسی که دارای تعقل، تدبر و تفکر است و این ویژگی مختص به جریان کربلا نیست بلکه حضرت زینب(سلام الله علیها) در بین خانواده خود این فضیلت را داشتند.

وی با بیان روایتی از امام صادق(علیه السلام) که سؤال شد چرا مصیبت امام حسین(علیه السلام) بزرگترین مصیبت است، تفصیل دادند: وقتی پیغمبر(صلی الله علیه و آله وسلم) از دنیا رفتند از اصحاب کساء، امام علی، حسن، حسین و فاطمه در قید حیات بودند و در زمان شهادت امام علی و امام حسن(علیهما السلام) نیز ائمه بعدی حضور داشتند لکن پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) خداوند متعال بار سنگین امامت را بر دوش زینب(سلام الله علیها) قرار داد به خاطر همین به ایشان نائب الحسین می گویند، همچنین ایشان با اشاره به رسالت سنگین حضرت زینب(سلام الله علیها) افزود: با اینکه بنی امیه آن روز، بیست سال قدرتمندتر از آمریکای کنونی بود و پس از کشته شدن امام حسین(علیه السلام) به امید نابودی اسلام جشن گرفتند با این حال، مغلوب قدرت الهی حضرت زینب(سلام الله علیها) شدند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهر خوانسار ادامه داد: در این زمان که یکی از حربه های دشمن برداشتن حجاب زنان مسلمان است، وظیفه اصلی زنان ما حفظ حجاب و ایستادگی بر آن است و این مهمترین میراث حضرت زینب(سلام الله علیها) است.

شایان ذکر است که این مراسم با مدیحه سرایی حاج سعید سعادتیار و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه شهرستان به پایان رسید.

IMG_0007 IMG_0009

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *