مصاحبه ی اختصای با جوان ترین مدیر هیأت نمونه در بیست و دومین همایش سراسری خواهران

خانه / پیروان عترت / مصاحبه ی اختصای با جوان ترین مدیر هیأت نمونه در بیست و دومین همایش سراسری خواهران

هیأت پیروان عترت شهرستان رفسنجان استان کرمان در سال 1394 بعنوان هیأت نمونه ی کشوری برگزیده شد. فعالیت صادقانه ی سرکار خانم آرزو دهقان و همکارانش بویژه درباره ی کودکان از نقاط چشمگیر در این هیأت  بوده و گفتگویی که پیش روی شماست؛ حاصل صحبتهایی صمیمانه با این مدیر جوان است.

1

  • در ابتدا خودتان را معرفی و بفرمائید چند سال است که با هیأت پیروان عترت رزمندگان اسلام همکاری دارید؟

با نام آنکه دل را مرکز احساسات و مغز را مرکز تراوش اندیشه ها قرار داد. با سلام و عرض ادب بنده آرزو دهقان متولد سال 1367 کارشناس علوم تربیتی و دانشجوی رشته ی روانشناسی هستم. هیأت پیروان عترت شهرستان رفسنجان یکی از باسابقه ترین هیأت های خواهران در سراسر کشور است که فعالیت خود را در حسینیه ی ثارالله(علیه السلام) این شهرستان شروع کرد. بنده از سال 1393 بعنوان خادم و مسئول فرهنگی مشغول به فعالیت شدم و در سال 1394 نیز مسئولیت هیأت پیروان عترت در شهرستان رفسنجان را پذیرفتم و به لطف و عنایت خداوند در همین سال بعنوان هیأت نمونه ی کشوری انتخاب شدیم.

  • هیأت پیروان عترت شهرستان رفسنجان در بیست و دومین همایش سراسری خواهران بعنوان هیأت برتر انتخاب شد. از دیدگاه شما بعنوان مسئول هیأت عمده دلیل این انتخاب چه بود؟

فکر میکنم این انتخاب به نقاط قوت هیأت خواهران در این شهرستان بر میگردد و اولین نقطه ی قوت را داشتن خادمینی جوان و تحصیلکرده، خوش فکر، خوش اخلاق و دارای ذوق فرهنگی می دانم که با اتحاد و صبوری همانند ستون های هیأت پابه پای هم انجام وظیفه کردند. اتحاد و هم فکری با افراد خبره و توانا و تشکیل اتاق فکر، همکاری با هیأت برادران و حمایت های آنان بویژه برادر ارجمند جناب آقای حسینی مسئول اجرایی هیأت برادران نیز شایان ذکر است.

  • مؤلفه های یک مدیر موفق را بطور کلی و نیز در هیأت خواهران شهرستان خود در چه میبینید؟

اخلاق و برخورد مناسب و مدیریت زمان و بهادادن به نیروهای جوان و خلاق در برنامه های هیأت.

  • کار روی کودکان یکی از نقاط برجسته فعالیت ها در هیأت پیروان عترت این شهرستان بوده. این تفکر با چه پیش زمینه ای و با چه هدفی انجام شده است؟

در ابتدای امر مهمترین عاملی که انگیزه ی این کار را ایجاد کرد جذب کودکان به هیأت بود. خواستیم که کودکان را با زبان خودشان و متون عامیانه ی شعر و داستان و البته در قالب مذهب با هیأت آشنا و رفیق کنیم. تلاش کردیم تا با برخوردهای مادرانه و دلسوزانه و دیدارهای چهره به چهره گامی در وادی هدایت بچه ها بسوی هیأت برداریم. تمام این اقدامات با باور اینکه در آینده این کودکان هستند که بایستی پرچم هیأت را بدست بگیرند شکل گرفت.

  • راهکارهای هیأت شما برای اهداف مهمی چون عملیاتی نمودن فرامین مقام معظم رهبری(دامت برکاته) چیست؟

تصورمیکنم رشد و تعالی هر جامعه بیش از هر چیز به مشارکت فعال و وفاق اجتماعی مؤثر جوانان وابسته است. از این رو نگرش و خط مشیء برنامه ریزان هیأت رفسنجان و در واحد خواهران معطوف به افزایش مشارکت جوانان متعهد و ولایی بعنوان یکی از مهمترین و باارزش ترین سرمایه ها مورد توجه قرار گرفته است. بها دادن به قشر جوان موجب افزایش نیروی ابتکار، خلاقیت و سازندگی می شود، انجام کارگروهی و مسئولانه را ترغیب می کند تا بهترین و عملی ترین راه کارها ایجاد شود.

  • تأثیر برگزاری همایش ها و آموزشهای تخصصی را برای مدیران هیأت ها چطور ارزیابی میکنید؟

همایش و آموزش های تخصصی هیأت یکی از پرکاربرد ترین برنامه ها است که آگاهی مدیران را در مسائل مختلف به دنبال دارد. فعالیتی که در راستای تخصص در هیأت انجام میشود به مراتب تأثیرگذاری بالاتری خواهد داشت.

  • چه برنامه ها و اهدافی برای پیشرفت روزافزون هیأت خواهران در سال 95 دارید؟

هم اندیشی، مشارکت ذهنی و تعامل با یکدیگر را میتوان یکی از خصایص هیأت هایی دانست که روبه پیشرفت قدم برمیدارند. تقویت نقش جوانان بعنوان مدیران آینده، جذب خادمین توانمند، حصول اطمینان از مشارکت جوانان در تصمیم گیری در تمامی سطوح فعالیت ها، ایجاد هماهنگی و وحدت بیشتر در بین خادمین، بهره مندی از ایده ها و اندیشه های نو در برنامه های هیأت و در نهایت ارتقاء خلاقیت در ابعاد مختلف کاری را در برنامه ی امسال مدنظر داریم. ان شألله بتوانیم با توجه به کارعظیمی که در جبهه ی فرهنگی شاهد هستیم، پیشرفت های خوبی برای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) در هیأت داشته باشیم.

  • نقش ستاد مرکزی را در مرتفع کردن مشکلات هیأت ها چگونه ارزیابی میکنید؟ در واقع چه انتظاری از مسئولینی که در رأس کار هستند دارید؟

قطعاً نقش مهمی را عهده دار هستند. لزوم برگزاری کلاس ها و آموزش های تخصصی بویژه برای خادمین همیشه احساس می شود. سرکشی به هیأت های شهرستان ها انگیزه ی فعالیت می دهد. کمک فکری و پشتوانه ی مالی به ویژه برای هیأتی مثل رفسنجان که هدف مهد اسلامی را در کنار برنامه های هیأت درسرمیپروراند؛  ضروری احساس می شود.

  • ضمن تشکر از فرصتی که برای انجام مصاحبه در اختیار ما گذاشتید اگر صحبت پایانی دارید بفرمائید.

سخن پایانی اینکه از خدمت به خلق هرگز پشیمان مشو و اگر کسی قدر خوبی تو را ندانست، غمگین مشو. گنجشک ها هر روز آواز می خوانند. هیچکس تشکری نمیکند ولی آنها باز به آوازشان ادامه میدهند. نگاه مردم به تو متفاوت است، یک نفر تو را بد میبیند و دیگری تو را خوب. تنها خداست که تو را آنگونه که هستی میبیند پس مقصود کار خود را به او بسپار.

تقدیر و تشکر میکنم از تمامی بزرگواران و مسئولین و پیشکسوتان در هیأت رفسنجان که دستانِشان همیشه گرمابخش هیأت پیروان عترت این شهرستان بوده و هست. تشکر میکنم از مسئولین پیروان عترت در ستاد مرکزی، که پشتوانه ی محکمی برای این خادم هیأت بوده اند.

AgfaPhoto DIGITAL CAMERA
مهد اسلامی در هیأت پیروان عترت شهرستان رفسنجان
AgfaPhoto DIGITAL CAMERA
مهد اسلامی در هیأت پیروان عترت شهرستان رفسنجان
AgfaPhoto DIGITAL CAMERA
برگزاری جشن تولّد شهید حمیدرضا میرافضلی 
AgfaPhoto DIGITAL CAMERA
پذیرش و جذب خادمین در هیأت پیروان عترت شهرستان رفسنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *