محبت به ولایت نعمت بزرگ الهی است/ مراسم سوگواری 28لردگان +تصویر

خانه / استان ها / محبت به ولایت نعمت بزرگ الهی است/ مراسم سوگواری 28لردگان +تصویر

حجت الاسلام‌ خداوردی در جمع مردم مال خلیفه لردگان گفت: محبت به ولایت از نعمت های بزرگ الهی بر انسانها است.

حجت الاسلام‌ خداوردی در جمع مردم مال خلیفه لردگان گفت: محبت به ولایت از نعمت های بزرگ الهی بر انسانها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم شام غریبان رحلت جانسوز حضرت رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) و شهادت سبط اکبر امام حضرت حسن مجتبی  علیه السلام در مسجد ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام‌ خداوردی با تسلیت ایام سوگواری آخرماه صفر به لزوم برپایی محافل و مجالس به یاد و نام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  اشاره کرد و گفت:اهمیت برپایی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  در روایات آمده است.

وی ادامه داد :نعمت اصلی که خداوند به مومنین کرامت فرموده نعمت ولایت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است .

حجت الاسلام‌ خداوردی  ادامه داد: سیره و روش زندگی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام  باید چراغ راه زندگی و بندگی قرار بگیرد.

وی به علم ، فضل ، کرم و بخشش سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام اشاره کرد و افزود: آنقدر دومین امام شیعیان با فضیلت بود که حضرت امام حسین علیه السلام به جود با خیر و برکت و کرامت امام حسن مجتبی علیه السلام افتخار می کرد.

حجت الاسلام‌ خداوردی با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: کسی که طالب عاقبت به خیری در دنیا و اخرت است باید چنان در دنیا زندگی کند که گویی تا ابد در دنیا خواهدماند.

وی ادامه داد: زندگی همراه با سعادت در دنیا و آخرت با دوری از رذایل اخلاقی و نزدیک شدن به فضایل اخلاقی  شکل می گیرد و تا انسان با خوب زندگی کردن این احساس را پیدا می کند.

حجت الاسلام‌ خداوردی به یاد مرگ بودن را موجب عاقبت به خیری دانست و گفت: سبط اکبر حضرت امام مجتبی علیه السلام  در این زمینه می فرمایند چنان زندگی کن که گویا فردا خواهی مرد ، به فکر مرگ بودن تأثیر ویژه ای در رفتار ، کردار و گفتار انسان دارد.

 وی به نقش اطاعت خداوند متعال  و دوری از معصیت  در زندگی اشاره کرد و افزود: بدست آوردن عزت در دنیا و آخرت با اطاعت خداوند متعال  و دوری از معصیت  محقق می شود.

اقامه نماز مغرب وعشاء ، تلاوت کلام‌ نورانی وحی ،سخنرانی ذکر توسل ،سینه زنی ضیافت شام‌ نذری از برنامه های شام‌غریبان. رحلت‌رسول گرامی اسلام‌ صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت سبط اکبر امام حضرت حسن مجتبی  علیه السلام بود.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابا احمدی   

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *