مراسم شهادت امام هادی علیه السلام و گرامیداشت تاسیس سپاه در شهرکرد

خانه / استان ها / مراسم شهادت امام هادی علیه السلام و گرامیداشت تاسیس سپاه در شهرکرد

نوجوانان

همزمان با شهادت امام هادی علیه السلام و سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌مراسم باحضور نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام و فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی ناحیه 2،‌در دبیرستان دوره اول شهید بهشتی شهرکرد، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد در جمع نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد و فرماندهان واحدهای مقاومت دانش آموزی ناحیه 2 این شهرستان، گفت: ایثار و شهادت، نیاز همیشگی جامعه انقلابی است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد،باتسلیت ایام شهادت امام هادی علیه السلام و گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی از شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، گفت:ایثار و شهادت نیاز همیشگی جامعه انقلابی است.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی افزود:در طول این چندساله، تجربه ثابت کرده که هرگاه از فرهنگ ایثار و شهادت، فاصله گرفته ایم، وقایع تلخ و ناگواری در ایران اسلامی به وقوع پیوسته است.

وی، ادامه داد: آنچه که رعب و وحشت فراوانی در دل دشمن ایجاد کرده، همین روحیه ایثار و شهادت طلبی است؛ لذا همیشه به فکر است و تلاش می کند که به هر نحوی این روحیه را از جوانان عزیز ما بگیرید.

سرهنگ مرادی، خطاب به نوجوانان عاشورایی، گفت: اگر می خواهیم کشورمان همچنان مقتدر و سربلند بماند، باید برای ارتقای دانش و بینش خود تمام توان و تلاش خویش را بکار بندیم و با الگوگیری از همسالان و رزمندگان شهید دانش آموز در هشت سال دفاع مقدس، ادامه دهنده راه آنان باشیم و برای کسب رتبه های بالای علمی، تلاش مضاعف کنیم.

در این مراسم، حجت الاسلام ابوالفضل احمدی، از اساتید حوزه و دانشگاه، با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، و تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام ، گفت:‌آن امام همام در بزرگ منشی و عزت نفس و سخاوت بی نظیر بود.

وی، افزود: حضرت امام هادی علیه السلام، همواره رعایت حال نیازمندان و مستمندان را توصیه می کرد و با توجه به حکومت حاکمان ظلم و جور بر جامعه آن زمان در تبیین مسائل دینی و احکام فقهی شیعیان، تلاش وافری می نمود.

حجت الاسلام احمدی، راه و رسم ائمه اطهار علیهم السلام را بهترین الگو در موفقیت جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: خیر دنیا و آخرت در گرو توسل به اهل بیت علیهم السلام است.

وی، یکی از صفات بارز تمامی ائمه را تعلیم و تربیت دانست و گفت: یادگیری علم از سفارش های مؤکد آن بزرگواران به شیعیان بوده تا جامعه آنها موفق باشد.

مداحی و سینه زنی در سوگ شهادت امام هادی علیه السلام از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *