پیروی از ولایت ضامن سعادت و عزت کشور است

خانه / با ولایت / پیروی از ولایت ضامن سعادت و عزت کشور است

امام جمعه یزد با تأکید بر لزوم تبعیت از ولایت و پرهیز از تفرقه گفت: مسؤولان بدانند که کینه دشمنان و بدخواهان این نظام، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به اینکه مسئله ولایت و رهبری جامعه اسلامی از مسائلی بوده که همواره مورد تأکید پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار(علیه السلام) بوده است، اظهار داشت: تحریف جایگاه ولایت و امامت و رهبری جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) باعث شد تا مصیبت‌ها و مشکلات فراوانی گریبان جامعه اسلامی را بگیرد و شرایطی فراهم کرد تا ظالمانی همچون بنی‌امیه و بنی‌عباس در این جامعه ظهور کنند و به قدرت برسند.

وی با یادآوری تلاش و زحمات فراوان ائمه اطهار(علیه السلام)، علما و دلسوزان جامعه اسلامی برای تثبیت جایگاه ولایت و رهبری در بین مسلمین تصریح کرد: تثبیت این مسئله موجب رشد جامعه و سعادت مردم می‌شود و به همین منظور این مهم همواره مورد تأکید ائمه اطهار(علیه السلام) بوده است.

امام جمعه یزد، ولایت فقیه و جایگاه رهبری در نظام اسلامی ایران را برگرفته از مسئله ولایت و در امتداد امامت دانست و عنوان کرد: رهبری و ولایت‌محور بودن نظام جمهوری اسلامی اصلی‌ترین دلیل حفظ نظام اسلامی بوده و باعث شده تا جامعه ایران از ذلت دوران طاغوت به عزت اسلامی که امروز شاهد آن هستیم برسد.

آیت‌الله ناصری یادآور شد: در دوران طاغوت از آمریکا گرفته تا روس‌ها و  عاملین استکبار جهانی از جمله بهائیت اجازه هر نوع غارت و ظلمی را به خود می‌دادند و هرکدام به گوشه‌ای از خاک و منابع ایران دست‌درازی کرده بودند.

امام جمعه یزد اضافه کرد: اگر امروز این نظام و مردم عزتمند هستند و ایران در دنیا اعتبار و جایگاه مهم و ارزشمندی دارد به واسطه هدایت‌ها و هوشیاری‌های امام عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری و تبعیت مردم از ولایت بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، خطاب به مسؤولان شهری و دولتی افزود: همانطور که بارها تذکر داده‌ام همه مسؤولان و صاحبان منصب در هر جایگاهی باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که اگر امروز نظام اسلامی و ولایت نبود آنها نیز جایگاه و مقامی نداشتند و حکومت طاغوت که تماماً در خدمت و گوش به فرمان استکبار  جهانی بود هرگز کوچترین جایگاه و ارزشی برای انها قائل نبود.

وی ادامه داد: امروز آمریکا، منافقین و بدخواهان این کشور حرف‌هایی می‌زنند که حکومت ایران باید تغییر کند و درصدد توطئه برای تضعیف جایگاه ولایت هستند و عده‌ای در داخل از این حرف‌ها و خیال‌های خام دشمنان ابراز خوشحالی می‌کنند که همه مسؤولان باید بدانند اگر روزی دشمن بتواند نفوذ کرده، حیله خود را اجرا کند و عظمت ولایت را بشکند؛ کینه و دشمنی او اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: البته همه باید بدانند مردم ما تابع رهبری هستند و راهنمایی‌ها و هدایت‌های هوشمندانه و به موقع ایشان باعث شده تا مردم از فتنه‌ها و حوادث گوناگون سربلند بیرون بیایند و همواره بر قدرت این کشور افزوده شود.

وی در ادامه به نقش رهبر معظم انقلاب در مسئله حمله گروهک تروریستی داعش به عراق و سوریه اشاره و مطرح کرد: تدبیر مقام معظم رهبری در مسئله عراق و سوریه باعث شد تا داعش و دشمنان اسلام در همان سوریه و عراق زمین‌گیر شوند و بسیج و ساماندهی نیروهای مردمی در این دو کشور باعث شد تا امروز شاهد آزادسازی موصل و تضعیف مواضع داعش در سوریه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری اشاره کرد و توضیح داد: مبنای چنین فرمانی همان فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است که اگر همگی نسبت به وظایف خود در این راستا عمل کنیم و نسبت به گناه در جامعه بی‌تفاوت نباشیم، شاهد سعادت جامعه و حل بسیاری از مشکلات و معضلات خواهیم بود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *