آزادسازی ارتفاع راهبردی «أبوالضهور» در شرق حمص توسط ارتش سوریه

خانه / مطالب و رویدادها / آزادسازی ارتفاع راهبردی «أبوالضهور» در شرق حمص توسط ارتش سوریه

ارتش سوریه در شرق حمص موفق شد ارتفاعات «ابوضهور» را آزاد و در شرق این استان نیز بر سد «ابوقله» و منطقه «وادی الحسو» سیطره آتشباری پیدا کند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ریف شرقی و شمالی استان حمص با عناصر تروریستی درگیر شدند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای سوری در ریف شرقی حمص، پس از وارد کردن تلفات زیاد به گروه تروریستی داعش، موفق شد کنترل ارتفاع راهبردی «أبوالضهور» را به دست گیرند.

ارتش سوریه همچنین در ادامه عملیات تعقیب داعش در این منطقه موفق شد بر سد «ابوقله» و منطقه «وادی الحسو» سیطره آتشباری پیدا کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که یک گروه از تروریست‌های جبهه النصره به شماری از مراکز نظامی ارتش در سمت روستاهای «غجر امیر» و «کفرنان» حمله کردند که ارتش سوریه حملات آنان را دفع کرد و شمار زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورد.

در جریان حمله دو روز گذشته النصره به ساکنان روستاهای کُرد نشین «الداسنیة» و «قنیة العاصی» در شمال حمص نیز دستکم 10 تروریست کشته شدند.

در زمینه اجرای توافق مصالحه در حمص نیز شنبه هفته جاری 966 نفر از عناصر مسلح و خانوده‌هایشان از «حی‌الوعر» در حمص به سوی «ادلب» خارج شدند.

منابع خبری نیز پس از مصالحه در الوعر حمص، از تلاش‌های غیرعلنی برای برقراری آشتی در شمال حمص و نیز ابتکار عمل‌هایی برای مصالحه در «الرستن، تلبیسه» و دیگر روستای ریف حمص شمالی خبر دادند.

اوایل مهرماه سال گذشته (1395) بود که بر اساس توافق‌های انجام شده چند گروه از عناصر مسلح از حی‌الوعر خارج شدند اما تعدادی از آنها حاضر به ترک این شهر نشدند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *