اعمال پرفضیلت ماه رجب

خانه / مطالب و رویدادها / اعمال پرفضیلت ماه رجب

? از حضرت موسى بن جعفر (علیهماالسلام) روایت شده است كه : هر كس یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یك سال، از او دور شود و هر كس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می گردد.

? نقل شده است در مجلسی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ارزش و فضیلت‌های بی‌مثال روزه در ماه رجب را بیان می‌فرمودند ؛

?ابوسعید خُدری از حضرت پرسید : ای پیامبر خدا، اگر کسی به‌خاطر ضعف یا بیماری یا عذر شرعی توانایی روزه نداشته باشد، برای این‌که به آن‌چه وصف کردی برسید، چه‌کار می‌تواند بکند؟

?حضرت فرمود: هر روز از ماه رجب یک قرص نان ( یک وعده غذا ) به فقرا صدقه بدهد. قسم به آن‌که جانم به دست او است ، اگر در هر روز این ماه چنین صدقه‌ای بدهد، به فضیلت‌هایی که برای روزه‌ی ماه رجب گفتم، بلکه به بیش‌تر از آن خواهد رسید.

? در هر صورت براى روزه ماه رجب فضيلت بسيار وارد شده و در روايت آمده : اگر كسى قدرت بر روزه ماه رجب را ندارد، هر روز اين تسبيحات را صد بار بخواند، تا ثواب روزه ماه رجب را دريابد :

« سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِيلِ سُبْحَانَ مَنْ لا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ »

? از حضرت صادق علیه السلام روایت است که حضرت رسول صلى الله علیه و آله فرمود که:

?ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را “أصب” می‌‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته می‌شود. پس بسیار بگوئید : « أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ ».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *