انتقاد تند رهبر حزب کارگر انگلیس از «سکوت کامرون در برابر کشتار غیرنظامیان غزه»

خانه / مطالب و رویدادها / انتقاد تند رهبر حزب کارگر انگلیس از «سکوت کامرون در برابر کشتار غیرنظامیان غزه»

«اد میلبند» شنبه شب با صدور بیانیه‌ای شدید‌اللحن از موضع دولت این کشور در قبال تحولات غزه انتقاد کرده و خواستار واکنش «دیوید کامرون» به کشتار غیرنظامیان فلسطینی شد.

روزنامه «دیلی‌میل»،‌ «اد میلبند» رهبر حزب کارگر انگلیس شب گذشته به شدت از سکوت «دیوید کامرون» نخست‌وزیر این کشور در قبال اقدامات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

در بیانیه شدیداللحن آقای میلبند، آمده است: «سکون در برابر کشتار صدها غیرنظامی بی‌گناه فلسطینی در جریان اقدام نظامی اسرائیل، برای مردم بریتانیا و جامعه بین‌الملل امری غیرقابل توضیح است.»

کانال 4 تلویزیون انگلیس گزارش داده است که بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در انگلیس و کشورهای وابسته به پادشاهی این کشور، 62درصد مردم این کشور با تجاوز نظامی صهیونیست‌ها به نوار غزه مخالف هستند.

با این حال، کابینه ائتلافی انگلیس به رهبری آقای کامرون تاکنون در برابر اقدامات تل‌آویو سکوت کرده و تنها خواستار تلاش برای برقراری آتش‌بس شده است. روز گذشته هم روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی اختصاصی از نقش لندن در ارسال تسلیحات و مهمات به فلسطین اشغالی پرده برداشت.

انتقادات میلبند با واکنش تند دفتر نخست‌وزیری انگلیس مواجه شده است. دفتر آقای کامرون، رهبر کنونی اپوزیسیون انگلیس را که از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات 2015 پارلمان برخوردار است، به تلاش برای «مخدوش کردن موضع» دولت در قبال بحران کنونی متهم کرده است.

امروز هم «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه جدید انگلیس پس از گذشت حدود یک ماه از آغاز بحرانی که تاکنون به شهادت بیش از 1700 فلسطینی منجر شده، به این موضوع واکنش نشان داده و اوضاع در غزه را «غیرقابل تحمل» توصیف کرد. سازمان ملل می‌گوید بیش از 3 چهارم قربانیان حملات رژیم‌صهیونیستی، غیرنظامی، زن، کودک و سالمند بوده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *