انصارالله 5 روستا در عربستان را به کنترل خود در آورد/ دهها نیروی سعودی کشته شدند

خانه / مطالب و رویدادها / انصارالله 5 روستا در عربستان را به کنترل خود در آورد/ دهها نیروی سعودی کشته شدند

نیروهای انصارالله موفق شدند پس از درگیری‌های شدید که به کشته شدن دهها نظامی سعودی انجامید کنترل چندین روستا واقع در مرزهای جنوبی عربستان را بدست آورند.

نیروهای انصارالله یمن در پاسخ به حملات هوایی عربستان سعودی، چندین روستای شهر «الخوبه» در استان «جازان» واقع در مرزهای جنوبی عربستان را به کنترل خود در آورده و دهها نیروی سعودی را کشتند.

یک منبع نظامی وابسته به گروه انصارالله با تایید این خبر به شبکه المسیره گفت: رزمندگان ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی یمن در عملیاتی گسترده، چندین روستا از جمله «الشرقیه» در منطقه «البحطیط» از توابع استان «جازان» عربستان سعودی، روستای«القرن»، «الکرس» و دو روستای مجاور آنها را تصرف کنند.

 به گفته این منبع نظامی، عملیات تصرف این روستاها در پاسخ به حملات هوایی عربستان و تحریم‌های اعمال شده علیه یمن صورت گرفته است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری«السومریه نیوز» حمله به این روستاها از صبح روز پنج شنبه (دیروز) آغاز شد.

نیروهای یمنی با به آتش کشیدن ادوات زرهی نظامیان سعودی از جمله دو تانک آمریکایی «آبرامز» و دیگر تجهیزات نظامی‌شان، دهها تن از آنان را از پای درآورند.

بعد از این درگیری‌ها روستاها و پایگاه‌های نظامی واقع در این مناطق شاهد فرار دسته جمعی نظامیان سعودی بود.

 نیروی هوایی عربستان در تلاش برای زمینگیر کردن نیروهای یمن، با بالگردهای آپاچی، حملات هوایی متعددی در این مناطق صورت دادند اما نتوانستند مانع موفقیت نیروهای یمنی شوند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *