این عشق آدمی را در پل صراط استوار می کند

خانه / مطالب و رویدادها / این عشق آدمی را در پل صراط استوار می کند

همه ما درباره صراط و سختی عبور از ان که بنابر اعمالمان است آشناییم در حالی که با یک عشق و علاقه می توان به سادگی و با استواری از آن عبور کرد.

ولایت امیرمومنان علی (علیه السلام) برترین موهبتی است که خداوند متعال برای بشر در نظر گرفته و دلایل این موهبت در روایات صریح شده است.

پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: «آيا شما را به چيزى ره ننمايم كه هر گاه بر آن توافق كنيد، به هلاكت در نمى افتيد؟! همانا ولىّ شما خداوند و امامتان على بن ابى طالب است. پس، خيرخواه و مخلص او باشيد و تصديقش كنيد. كه اين را جبرئيل به من خبر داد.»

IMG12341479

ایشان فرموده اند: «على پيشواى نيكوكاران است و كُشنده بدكاران، هر كه او را يارى كند ، يارى مى شود و هر كه از يارى او دست شويد، بى يار مى ماند.»

و نیز فرموده اند: «هر گاه خداوند عشق و دوستى على را در دل مؤمنى استوار سازد و با اين حال قدمش بلغزد (خطايى از او سر زند) خداوند قدمش را در روز قيامت بر صراط ، استوار نگه مى دارد.»

آن حضرت (صلی الله علیه و آله) همچنین می فرمایند: «اگر على را به ولايت و سرپرستى بگيريد، خواهيد ديد كه رهنمايى رهيافته است و شما را به راه راست مى برد.»

امیرمومنان علی (علیه السلام) می فرمایند: «به خدا قسم، هيچ آيه اى نازل نشد مگر آن كه من دانستم درباره چه چيز و در كجا و درباره چه كسى نازل شده است. پروردگارم به من دلى خردمند و زبانى گشاده و پرسشگر بخشيد.»

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) درباره حقانیت امیرمومنان علی بن ابیطالب (علیه السلام) می فرمایند: «على با حق است و حق با على و هرگز از هم جدا نمى شوند، تا آن گاه كه در روز قيامت، بر لب حوض (كوثر) نزد من آيند.»

ایشان همچنین، فرموده اند: «على، دروازه دانش من است و پس از من پيام هاى مرا براى امّتم تبيين مى كند.»

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در وصف امیرمومنان علی (علیه السلام) می فرمایند: «هر كه مى خواهد دانش آدم را ببيند و بينش نوح و بردبارى ابراهيم و زهد يحيى بن زكريا و قدرت موسى بن عمران را، به على بن ابى طالب بنگرد.»

و نیز می فرمایند: «ياد و ذكر على، عبادت است.»

امیرمومنان علی (علیه السلام) می فرمایند: «من و خانواده ام مايه امان مردم زمينيم، همچنان كه ستارگان مايه امان اهل آسمانند.»

و از ایشان است که فرمودند: «من مهتر مؤمنان هستم، من نخستين پيشگامان [در اسلام] هستم و جانشين فرستاده پروردگار جهانيان؛ من تقسيم كننده بهشت و دوزخم و من صاحب اعراف هستم.»

امام علی (علیه السلام) همچنین می فرمایند: «من حجّت خدايم، من خليفه خدايم، من راه خدايم، من دروازه خدايم، من خزانه دار علم خدايم، من امين راز خدايم، من بعد از بهترين آفريدگان، محمّد صلى الله عليه و آله ، پيامبر رحمت، پيشواى مردمان هستم.»

منبع : قدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *