حجت الاسلام قرائتی| نماز امنیت جامعه را تضمین می‌کند

خانه / مطالب و رویدادها / حجت الاسلام قرائتی| نماز امنیت جامعه را تضمین می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه نماز امنیت جامعه را تضمین می‌کند، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: فرزندانتان را از آتش دوزخ محفوظ بدارید؛ اگر فرزندان نماز بخوانند خانواده به بلا مبتلا نمی‌شود و از هر خطری ایمن می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه چگونه می‌توان فرزندان را با نماز آشنا کرد، اظهار داشت: در گذشته والدین در شرایط ساده‌ و بهتری فرزندان خود را با نماز آشنا می‌کردند اما امروز با وجود ابزارهای حلال و حرام این مهم برای والدین بسیار سخت و مشقت آور است.                                                          untitled-6

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه نماز امنیت جامعه را تضمین می‌کند، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: فرزندانتان را از آتش دوزخ محفوظ بدارید؛ اگر فرزندان نماز بخوانند خانواده به بلا مبتلا نمی‌شود و از هر خطری ایمن می‌ماند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام تربیت شدگان مسجد بودند، مجاهدان فی سبیل الله رشد یافتگان این کانون مقدس هستند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز سبب رفع مشکلات انسان می‌شود، بیان داشت: انسان می‌تواند با نماز مشکلاتش را رفع کند والدینی که فرزندان نماز خوان دارند در قیامت مورد رحمت و عفو حضرت حق قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه والدین و مربیان نباید نماز را به کام کودکان و نوجوانان تلخ کنند، گفت: مجبور کردن فرزند به انجام مستحبات نماز سبب تلخی و ترک این فریضه واجب می‌شود کودکان را باید در همان سنین پایین با آداب نماز آشنا کرد و این امر مهم ابتدا باید از سوی والدین نسبت به خودشان صورت بپذیرد یعنی اگر والدین به نماز خود اهمیت دهند متقابلا فرزندان نیز چنین خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در دقایق پایانی عمر خود نماز را با مشقت تمام ایستاده اقامه می‌کرد، افزود: این حالت امام نشان از عظمت نماز دارد، در قرآن کریم خداوند می‌فرماید: با زینتهای خود به مسجد بروید؛ همسر و فرزند زینت دنیا هستند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور معرفی دین آن هم به صورت صحیح را امری لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: دین اگر به مردم بد معرفی شود چیزی جز پوسته از آن باقی نخواهد ماند به همین سبب نماز نیاز به توجه و تعمق در معانی دارد.

وی افزود: امام رضا(علیه السلام) فرمودند: اگر دین به درستی معرفی شود همه مردم بدان جذب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خاطر نشان کرد: انسان در زیارت آل یاسین در اصل به سجود و رکوع امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سلام  می‌دهد و این مهم بیانگر آن است که نماز بی ولایت مورد قبول درگاه احدیت نیست.

 منبع:رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *