حمایت از فلسطین مظلوم در راهپیمایى عظیم اربعین حسینى(علیه السلام)

خانه / ویژه نامه / ویژه نامه های مناسبتی / ویژه نامه اربعین / دیگر مطالب ویژه اربعین / حمایت از فلسطین مظلوم در راهپیمایى عظیم اربعین حسینى(علیه السلام)

استفاده از ظرفیت‌ها و برکات راهپیمایى اربعین در حمایت از مردم فلسطین به مصداق مظلوم‌ترین مردم جهان و مقابله با رژیم صهیونیستى به مصداق ظالم‌ترین رژیم و عامل استکبار جهانى و آمریکا در منطقه، مورد تایید اغلب علماى ایران و عراق است.

استفاده از ظرفیت‌ها و برکات راهپیمایى اربعین در حمایت از مردم فلسطین به مصداق مظلوم‌ترین مردم جهان و مقابله با رژیم صهیونیستى به مصداق ظالم‌ترین رژیم و عامل استکبار جهانى و آمریکا در منطقه، مورد تایید اغلب علماى ایران و عراق است.                                                 untitled-18

 در خصوص راهپیمایى عظیم اربعین حسینى، توجه به نکات ذیل ضرورى مى‌باشد:
1. مناسک اربعین باید تجلى و مظهر وحدت همه مستضعفان جهان، وحدت امت اسلامى و یکپارچگى جهان تشیع باشد. بنابراین هرگونه امرى که باعث ایجاد اختلاف شود – اختلاف شیعى و سنى، اختلاف عرب و عجم، ایرانى و عراقى، اختلاف در مرجعیت و انقلابى و غیرانقلابى و حتى مخالفت با شیعه انگلیسى – بر خلاف روح حاکم بر این مناسک خواهد بود تا جایى‌که براساس تدبیر امام خامنه ای حتى از تصویر ایشان منفرداً و مجتمعاً نیز استفاده نشود و از هر عمل مشابه دیگر که حساسیت‌برانگیز باشد اجتناب گردد.
2. استفاده از ظرفیت و راهبرد «هر زائر یک خبرنگار» در کنار سایر ظرفیت‌ها و تلاشهاى صدا و سیما به‌ویژه با برجسته‌سازى حضور افراد و موکبهاى اهل سنتِ محب اهل بیت(علیهم‌السلام) و پیروان سایر ادیان الهى (ازجمله مسیحیان، صائبى‌ها و…) مى‌تواند این راهپیمایى عظیم را به نحو مطلوبى به مردم ایران، منطقه و جهان منعکس نماید.
3. امروزه متأسفانه تکفیرى‌ها در میدان و سعودى‌ها در سیاست توانسته‌اند موضوع رژیم صهیونیستى را در جهان اسلام به تهدید دوم تبدیل کرده و دشمن نزدیک را به مفهوم خونین کردن مرزهاى جهان اسلام فعال نمایند. ما موظفیم با این پدیده مقابله کنیم لذا سعودى هدف نیست، رژیم صهیونیستى هدف است. اگر سعودى به این طرح خدمت مى‌کند، قبح ارتباط بین عربها و رژیم صهیونیستى را شکسته است. اگر به راهبرد خونین کردن مرزهاى جهان اسلام خدمت مى‌کنند، ما به این دلیل باید با آن‌ها مبارزه کنیم نه این‌که چون خاندان فاسد سلمان در سعودى حاکم است.
4. حفظ روحیه معنوى، انقلابى و گفتمان مقاومت در اربعین بسیار مهم مى‌باشد. هم‌چنین استفاده از ظرفیت‌ها و برکات راهپیمایى اربعین در حمایت از مردم فلسطین به مصداق مظلوم‌ترین مردم جهان و مقابله با رژیم صهیونیستى به مصداق ظالم‌ترین رژیم و عامل استکبار جهانى و آمریکا در منطقه، که مورد تایید اغلب علماى ایران و عراق نیز بوده و در راهبردهاى ضدصهیونیستى: «هر مسلمان یک سطل آب / راهپیمایى روز قدس / راه قدس از کربلا مى‌گذرد.» (راهبردهاى امام خمینى(رحمة الله علیه))؛ «هر مسلمان یک ریال» (راهبرد شهید مطهرى) و «هر فلسطینى یک رأى» (راهبرد امام خامنه ای) نمود یافته است. اکنون کربلا آزاد شده و از راهپیمایى اربعین حسینى(علیه السلام) و با شرکت همه انسانهاى آزاده بایستى در آزادسازى قدس استفاده شود.
5. اربعین این فرصت را به ما مى‌دهد. نهضت متعلق به سالار شهیدان امام حسین(علیه السلام) است. او مظلوم‌ترین است و ظالم‌ترین علیه او جنایات بى‌نظیر مرتکب شده است. ما بایستى موضوع فلسطین را به‌صورت گام به گام زنده کنیم. باید بدانیم روزى مى‌توانیم با ظرفیت عاشوراى امام حسین(علیه السلام)، شرقى، غربى، مسلمان، غیرمسلمان، شیعه و سنى را در راهپیمایى اربعین به‌گونه‌اى شرکت بدهیم که ان‌شاءالله به قلمروهاى بعدى برسیم.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *