داعش در خدمت چه کسانی است؟/ ماجرای کشف مواد غذایی با بسته‌بندی اسرائیلی در اردوگاه‌های داعش

خانه / مطالب و رویدادها / داعش در خدمت چه کسانی است؟/ ماجرای کشف مواد غذایی با بسته‌بندی اسرائیلی در اردوگاه‌های داعش

نتانیاهو در حالی اصرار دارد این درگیری‌ها را مذهبی‌ نشان دهد و از بروز آن هم خشنود و به ادامه آن هم مایل است، چون باعث تضعیف دو طرف می‌شود که یک طرف آن، دشمن رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود، بر اساس اسناد و مدارک معتبر، از حامیان اصلی تروریست‌های تکفیری داعش است.

نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا درباره درگیری‌های عراق گفت: «آنچه امروز در خاورمیانه و در عراق و در سوریه می‌بینید، تنفر شدید میان بنیادگرایان شیعه به رهبری ایران و بنیادگرایان سنی به رهبری القاعده و داعش و دیگران است.» وی همچنین اضافه کرد: «هر دوی این اردوگاه‌ها، دشمنان ایالات متحده هستند و وقتی دشمنان شما با هم می‌جنگند، اجازه ندهید هیچ‌کدام تقویت شوند؛ هر دو را تضعیف کنید.»

نتانیاهو در حالی که اصرار دارد این درگیری‌ها را مذهبی‌ نشان دهد و از بروز آن هم خشنود و به ادامه آن هم مایل است، چون باعث تضعیف دو طرف می‌شود که یک طرف آن، دشمن رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود، بر اساس اسناد و مدارک معتبر، از حامیان اصلی تروریست‌های تکفیری داعش است.
گوردون داف، تحلیل‌گر سیاسی، در مقاله‌ای در تارنمای شبکه پرس‌تی‌وی نوشت: شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش از حمایت کامل اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا، اسرائیل [رژیم صهیونیستی] و عربستان برخوردار هستند و داعش از مواد غذایی با بسته‌بندی اسرائیلی استفاده می‌کند. در همین حال، منابع کردی نیز اعلام کرده‌اند با پاکسازی بخش‌هایی از مناطق تحت تصرف داعش، مواد غذایی و تجهیزاتی متعلق به داعش کشف شده که بسته‌بندی آن‌ها اسرائیلی است. خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های ایرانی حاضر در عراق نیز این موضوع را تأیید کرده است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از قدرت‌گیری گروه تکفیری داعش نیز نگران است، در راستای دیدگاه تضعیف دو طرف، در ادامه گفت‌وگو پیشنهاد کرده است: من فکر می‌کنم دو کار باید بکنید: یکی، اقدام لازم برای مقابله با غلبه داعش بر عراق است و دیگری، جلوگیری از تسلط ایران بر عراق آن طور که بر لبنان و سوریه تسلط دارد… آمریکا باید در هر دو زمینه بکوشد و همان‌طور که گفتم، هر دو طرف را تضعیف کند.» با این اظهارات نتانیاهو کاملاً آشکار می‌شود که گروه تکفیری تروریستی داعش در خدمت چه کشورها و چه اهدافی است و اصرار آن‌ها و حامیانشان بر مذهبی نشان دادن این درگیری‌ها برای چیست.
در پس این توطئه پیچیده، حقیقت همانی است که مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند: «آنچه که در عراق روی داده، جنگ شیعه و سنی نیست؛ بلکه نظام سلطه با استفاده از پس‌مانده‌های رژیم صدام به‌عنوان مهره‌های اصلی و عناصر تکفیری متعصب به‌عنوان پیاده‌نظام، تلاش برای بر هم زدن ثبات و آرامش عراق و تهدید تمامیت ارضی این کشور دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *