دیدار جمعی از مدیران هیئات رزمندگان اسلام با مرجع عالی قدر تشیع حضرت آیت الله نوری همدانی

خانه / مراسمات / برنامه های هیأت / دیدار جمعی از مدیران هیئات رزمندگان اسلام با مرجع عالی قدر تشیع حضرت آیت الله نوری همدانی

 

آیت الله نوری همدانی:

خشم از استکبار مقدس است و باید در دل های ما موج بزند

حضرت آیت لله نوری همدانی بر سازش ناپذیری میان حق و باطل تأکید کرد و گفت: باید دل های ما لبریز از این خشم مقدس باشد و تمام دغدغه ما تقویت روحیه انقلابی و اعتلای شعائر اسلامی در جامعه باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام ، حضرت آیت الله نوری همدانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، عصر امروز در دیدار با مدیران هیأت رزمندگان اسلام سراسر کشور، با بیان این که کار هیأت های مذهبی بسیار مقدس، تأثیر گذار و سازنده است، اظهار داشت: ما در حال جنگ نرم با دشمن هستیم و باید به این توجه داشته باشیم که دشمنان همیشه علیه ما کار می کنند.

وی با اشاره به این که دشمنان یک روز با تهاجم نظامی و یک روز با تهاجم فرهنگی و اقتصادی به ما حمله می کنند، افزود: همانطور که جنگ نظامی نیاز به تجهیزات دارد جنگ نرم هم تجهیزات و لوازمی نیاز دارد و باید بدانیم که دشمن چه رکنی از ارکان اسلام را مورد هدف قرا داده است تا بتوانیم در مقابل آن ایستادگی کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهداف دشمن در جنگ نرم، خاطرنشان کرد: هدف اول دشمنان ایمان و اعتقاد مردم است تا باورهای دینی مردم را متزلزل کنند و ما باید آنقدر ایمان داشته باشیم تا خود نلرزیم و مردم را از لحاظ ایمان مجهز کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه دومین ابزار مقابله با دشمن را علم دانست و ابراز داشت: باید همه شما از لحاظ سواد و علم بتوانید به حملات دشمنان پاسخ دهید؛ کسانی که اطلاعات علمی بیشتر دارند باید تشویق شوند زیرا دنیای امروز از ما پاسخ می خواهد و ما باید در تمام عرصه ها برای بشریت برنامه داشته باشیم.

وی با بیان این که سومین هدف حملات نرم دشمن نظام ولایی اسلامی در ایران است، افزود: در کشور ما قبل از انقلاب یا سلاطین مستبد حاکم بودند و یا استکبار و سر سپردگان آنها که با پیروزی انقلاب اسلامی بساط استبداد و استکبار از ایران جمع شد؛ نقشه دشمن این است که سنگر نظام ولایی اسلامی را سست کند و وظیفه شما حمایت از این نظام ولایی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی چهارمین ابزار مقابله با دشمن را حفظ وحدت و اتحاد دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است تا حکومت را دو قطبی نشان دهند ولی در برابر این حربه دشمن ما باید سعی کنیم که نشان دهیم یک اراده و یک قطب در ایران حاکم است و آن اراده رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به این که ما نباید در برابر دشمنان از خود انفعال نشان دهیم، یادآور شد: میان کفر و ایمان و میان حق و باطل هیچ سازشی وجود ندارد و نباید ما در برابر دشمن از خود میل به سازش نشان دهیم بلکه برعکس باید این خشم مقدس در دل های ما موج بزند.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز داشت: ششمین ابزار در برابر حمله نرم دشمن فرهنگ جهاد و شهادت است که باید همیشه در میان ما زنده باشد و شعائر اسلام انقلابی را به دشمن نشان دهیم؛ مداحی ها باید در راستای تقویت انقلاب و روحیه انقلابی باشد و روضه ها و موعظه ها و قلم ها باید در این مسیر هدایت شود.

وی آخرین ابزار مقابله با دشمنان را افزایش بصیرت خواند و افزود: دشمنان اسلام قرن ها سعی کرده اند که بصیرت مردم را بگیرند و دین را از سیاست جدا کنند؛ بنابراین شناساندن اسلام ناب محمدی کار اصلی شما است و هر چقدر در این راستا موفق تر باشید بیشتر به اسلام خدمت کرده اید.

گزارش تصویری مراسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *