رجوع به سیرۀفاطمی؛کلیدحل مشکلات زندگی

خانه / مطالب و رویدادها / رجوع به سیرۀفاطمی؛کلیدحل مشکلات زندگی

بروز ناآرامی ها در زندگی های امروزی مردم، اثرِ عدم درک و فهم یک موضوع و یا طرف مقابل است و از آنجایی که زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و علی(علیه السلام) در بالاترین مرحله از درک و فهم قرار داشتند، لذا هم خود دارای آرامش بودند و هم توانستند این مفهوم را برای خانواده و دیگران به بهترین شکل به وجود آورند.

حجت الاسلام سید محمدامیر فخریان، استاد حوزه علمیه امام رضا(علیه السلام) تهران با بیان اینکه می توان خانواده را مستحکم ترین بنای دستیابی به آرامش و استکمال نفوس انسانی و پرورش انسانهای سالم نامید، گفت: نمونه ی این خانواده را می توان در زندگی سراسر عشق و معنویت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیرالمومنین(علیه السلام) مشاهده کرد، و لذا با توجه به عصمت ذاتی آن دو بزرگوار، الگو و اسوه بودن این خانواده برای ما مصداق اتم و اکمل خانواده متعالی اسلامی است. بنابراین اجرای این مفهوم در اعلا مراتب خود در  این خانواده صورت می گرفته است.
وی با اشاره به زندگی زیبا و رابطه صمیمی خانوادگی حضرت فاطمه(علیه السلام) و علی(علیه السلام)، اظهار داشت: اصولا آرامش با درک حقیقی از یک موضوع به وجود می آید و همان طور که در زندگی های امروزی مشاهده می کنیم، بروز نا آرامی ها، اثرِ عدم درک و فهم یک موضوع و یا طرف مقابل است. و از آنجایی که زندگی آن دو بزرگوار در بالاترین مرحله از درک و فهم قرار داشت، لذا هم خود دارای آرامش بودند و هم توانستند این مفهوم را برای خانواده خود و دیگران به بهترین شکل به وجود آورند. بنابراین حضرت زهرا(سلام الله علیها) با درک کامل شرایط و مسائل و انتخاب رفتارها و گفتارهای مناسب، به احسن وجه آرامش را در فضای خانه خویش جاری می ساختند.
حجت الاسلام فخریان با رد برخی ادعاها درباره بروز اختلافات بین حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیرالمومنین(علیه السلام)، گفت: متاسفانه شبهات بی اساسی را مبنی بر اینکه گاهی کدورتی میان آن دو بزرگوار بوجود می آمد، مطرح می کنند و برای داوری به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) مراجعه می کردند. اما بدون شک این موضوع صحت ندارد.
وی افزود: اولاً روایاتی متقن و قوی خلاف این شبهه افکنی ها داریم، مانند فرمایش خود حضرت علی(علیه السلام) که فرمودند «بخدا قسم تا فاطمه زنده بود او را به خشم نیاوردم» و ثانیاً اگر چه بوجود آمدن اختلاف سلیقه حتی بین دو دوست بسیار صمیمی ممکن است، اما این مساله نیز در رابطه با آن دو بزرگوار با اعتقادات شیعه سازگار نیست، چون حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیرالمومنین(علیه السلام) دارای مقام عصمت هستند و نسبت دادن اختلاف بین آن ها آنهم تا جایی که برای داوری به پیامبر(صلی الله علیه و آله ) مراجعه کنند، با مقام عصمت سازگار نیست.

منبع : حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *