عبادت زیارت، نباید برای خادمان به عادت تبدیل شود

خانه / مطالب و رویدادها / عبادت زیارت، نباید برای خادمان به عادت تبدیل شود

آیت‌الله جوادی آملی:

عبادت زیارت، نباید برای خادمان به عادت تبدیل شود

javadi amoli

جمعی از خدام حرم حضرت عبد العظیم حسنی(ع) با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به شخصیت و مقام برجسته حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام اظهار داشتند: وجود مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای کل ایران و به ویژه منطقه ری، رحمت و برکت بود چراکه حضور ایشان در این منطقه، این منطقه را غدیری کرد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: قرآن کریم ما را به رسیدن به دو مرحله دعوت کرده است در مرحله اول می‌فرماید ما به شما درجه می‌دهیم، اما در مرحله بالا‌تر، خود مومن تبدیل به درجه می‌شود؛ تفاوت این دو مرحله این است که در مرحله اول این مومن و صاحب درجه است که باید جایگاه و درجه خود را حفظ کند اما در مرحله بالا‌تر آن درجه و جایگاه آن مومن را حفظ خواهد کرد چرا که در مراحل بالای ایمان، ولایت و ایمان، گوهر وجود مومن می‌شود لذا آن گوهر خود، صاحب گوهر را حفظ خواهد کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید اذعان داشتند: همان خدایی که قسم یاد کرد انسان را در رنج و سختی آفریده است، راه رسیدن به آرامش را نیز به انسان نشان داده است؛ اگر انسان بخواهد فراز و فرودهای زندگی را همراه با آرامش طی کند راهش این است که صاحب درجات بالای ایمان باشد تا آن ایمان، انسان را در گرفتاری‌ها حفظ کند، چنانکه در روز عاشورا و در بحبوبه مصائب، حضرت سید الشهدا هیچ اضطرابی نداشتند.

آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود و در توصیه به خادمین بقاع متبرکه امامزادگان گفتند: خادمین به نیابت از ائمه اطهار(ع)، قبور مطهر امامزادگان را زیارت کنند و یا ثواب زیارت خود را به درگاه ائمه اطهار تقدیم کنند، با این کار خادمین این آستان‌های مقدس، می‌توانند هر روز به ائمه هدیه اهدا کنند و برای خود نیز توشه معنویی ذخیره سازند.

ایشان ادامه دادند: عبادت زیارت، نباید در خدام به عادت تبدیل شود، خدام باید همواره این شوق را در درون خود حفظ کنند تا به درجات بالای ایمان برسند؛ خدام مشکل دیگران را مشکل خود بدانند و برای مشکلات مردم مانند مشکل خود دعا کنند.

آیت الله جوادی آملی خدمت به حرم مطهر امامزادگان و سایر بقاع متبرکه را خدمت به قرآن توصیف کردند و فرمودند: از آنجا که قرآن و عترت از هم جدا ناشدنی هستند خدمت به آستان امامزادگان در حقیقت خدمت به قرآن کریم است که امیدواریم با درک این حقیقت عظیم، خداوند توفیق خدمات بهتر و روزافزون را به شما اعطا بفرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *