عناصر داعش در اطراف تدمر تار و مار شدند/ ارتش آماده عملیات بزرگ در شرق حمص

خانه / مطالب و رویدادها / عناصر داعش در اطراف تدمر تار و مار شدند/ ارتش آماده عملیات بزرگ در شرق حمص

یک منبع امنیتی سوریه گفت: ارتش سوریه و متحدانش با تثبیت خطوط دفاعی خود در اطراف تدمر حملات بی وقفه تروریست‌ها برای اشغال فرودگاه (T4) و مناطق اطراف آن را دفع کرده و برای آغاز عملیات بزرگ ضد داعش در حومه شرقی حمص آماده می‌شوند.

یک منبع امنیتی در حمص سوریه اظهار داشت : ارتش سوریه و متحدانش در حال آماده کردن نیرو و تجهیزات خود برای آغاز عملیات نظامی بزرگی هستند تا شهر تدمر و همه میدان های نفتی و گازی حومه شرقی حمص را که داعش طی روزهای اخیر اشغال کرده آزاد کنند.

وی افزود: زمان آغاز این عملیات منوط به تکمیل روند رسیدن تجهیزات نظامی بزرگ به فرودگاه (T4) است که هم اینک این منطقه خط دفاع اول ارتش سوریه محسوب می شود که در آنجا سنگر گرفته و آن را پایگاه مستحکم خود قرار داده است.

این منبع تصریح کرد: داعش روز گذشته چندین بار تلاش کرد با یورش به خطوط مقدم فرودگاه آنجا را اشغال کند اما ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن که پس از تخلیه مواضع خود در تدمر و استقرار در پیرامون آن مواضع خود را در فرودگاه تثبیت کردند اجازه تصرف آن را به دست تروریست ها ندادند.

وی افزود: داعش همچنین قصد یورش به نیروگاه چهارم و منطقه المساکن در 10 کیلومتری فرودگاه را داشت که نیروهای ارتش سوریه این تلاش آنها را ناکام گذاشتند.

این منبع امنیتی سوریه گفت: داعش همچنین جبهه دیگری را در فاصله دورتر از شهر تدمر در منطقه القریتین گشوده و قصد حمله به آنجا را داشت تا ارتش و متحدانش را سرگرم کند .

وی با بیان اینکه داعش آتش نبرد در شرق حمص و بخصوص مناطق المسعودیه، جب الجراح و ابوالعلایا را شعله ور کرده گفت: تروریست ها در همه حملات خود سناریو ارسال خودروهایی حامل چندین تن مواد منفجره را بکارمی گیرد که عوامل انتحاری آن را هدایت می کنند و به دنبال آن صدها نیروی خط شکن داعش هجوم می برند.

این منبع امنیتی گفت: تروریست های داعش در نبرد کنونی در شرق حمص تسلیحات پیشرفته  اعم از موشک انداز، موشک های ضد هوایی، تانک ها و انواع مختلف خمپاره ها را در اختیار دارند.

وی افزود: در حال حاضر عملیات ارتش سوریه و متحدانش به هدف گیری خطوط کمک رسانی به تروریست ها محدود است تا مانع رسیدن کمک های لجستیک داعش از رقه و موصل عراق شوند و پس از آن ساعت صفر برای آغاز عملیات اصلی پاتک علیه داعش اعلام می شود.

این منبع امنیتی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از داخل شهر تدمر، تروریست ها، غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان بی گناهی را که هنگام اشغال شهر محاصره کرده بودند قتل عام کردند.

وی افزود: هنوز آمار دقیق یا اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت نشده اما به نقل از منابع محلی داعش ده ها غیرنظامی را نیز اسیر کرده و از تدمر به پایگاه اصلی خود در رقه منتقل کرده است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *