معرفی کتاب محبوبیت ائمه بقیع علیهم السلام نزد اهل سنت

معرفی کتاب محبوبیت ائمه بقیع علیهم السلام نزد اهل سنت

خانه / ویژه نامه / ویژه نامه های اهل بیت / ويژه نامه شهادت امام صادق (ع) / کتابخانه شهادت امام صادق (ع) / معرفی کتاب محبوبیت ائمه بقیع علیهم السلام نزد اهل سنت

نویسنده درصدد بیان اوصاف و فضائل ائمه بقیع علیه السلام از دیدگاه اهل سنت با استفاده از تفسیر آیات و روایات در این زمینه است.

معرفی کتاب محبوبیت ائمه بقیع علیهم السلام نزد اهل سنت
کتاب “محبوبیت ائمه بقیع علیهم السلام نزد اهل سنت” نوشته سید حسین اسحاقی در سال 1389 توسط انتشارات مشعر روانه بازار شده است.
قرآن مجيد دربارة اهل‌بيت( علیهم السلام ) مي‌فرمايد: (إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً). بر اساس روايات متواتر كه از طريق شيعه و سنّي نقل شده است «اهل بيت» و «عترت» عنواني است كه به رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم ، امام علي علیه السلام،حضرت فاطمه علیه السلام، امام حسن و حسين علیه السلام اختصاص دارد. نویسنده درصدد بیان اوصاف و فضائل ائمه بقیع علیه السلام از دیدگاه اهل سنت با استفاده از تفسیر آیات و روایات در این زمینه است.
این کتاب شامل پیشگفتار و چهار فصل می باشد. فصل اول: زندگانی , ویژگی ها وکرامات امام حسن مجتبی علیه السلام, فصل دوم: زندگانی, ویژگی ها و کرامات امام زین العابدین علیه السلام, فصل سوم: زندگانی, ویژگی ها و کرامات امام محمد باقر علیه السلام, فصل چهارم: زندگانی, ویژگی ها و کرامات امام جعفر صادق علیه السلام می باشد.
نویسنده در پایان می فرماید اساساً در جستجوی انسان کامل بودن، یک نیاز فطری است. انسان می خواهد معنویت, فضیلت و تقدس را به صورت عینی ببیند و لمس کند. آگاهی و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به این نیاز پاسخ می دهد. لذا بودن با آن ها حیات است و دوری از آنها تباهی است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *