معرفی کتاب پیرامون زندگانی و ابعاد شخصیت امام جواد علیه السلام(3)

معرفی کتاب زندگانی امام جواد از ولادت تا شهادت

خانه / قرآن و عترت / عترت / کتابخانه عترت / معرفی کتاب زندگانی امام جواد از ولادت تا شهادت

از عوامل موثر در عدم نقل اخبار و روایات در منابع تاریخی و روایی ا ز برخی از امامان شیعه علیهم السلام، وجود فشار حاکمیت و بحث تقیه و حفظ جان شیعیان بوده است از این روی بسیاری از اتفاقات دوران امامانی چون امام جواد علیه السلام پوشیده مانده است. کتاب پیش رو سعی نموده تا با استفاده از آنچه در منابع تاریخی و روایی وجود دارد به صورت نسبتا کامل به بررسی زندگانی امام جواد (علیه السلام) بپردازد.

معرفی کتاب زندگانی امام جواد از ولادت تا شهادت

نام کتاب: “زندگانی امام جواد از ولادت تا شهادت”

نویسنده: محمدکاظم قزوینی

ناشر: انتشارات یاس بهشت

خلاصه ی کتاب:

از عوامل موثر در عدم نقل اخبار و روایات در منابع تاریخی و روایی  ا ز برخی از امامان شیعه علیهم السلام، وجود فشار حاکمیت و بحث تقیه و حفظ جان شیعیان بوده است از این روی  بسیاری از اتفاقات دوران امامانی چون امام جواد علیه السلام  پوشیده مانده است. کتاب پیش رو سعی نموده تا با استفاده از آنچه در منابع تاریخی و روایی وجود دارد به صورت نسبتا کامل به بررسی زندگانی امام جواد (علیه السلام) بپردازد.

برخی از فصول مختلف این کتاب بدین شرح است: فصل اول: زندگانی امام جواد علیه السلام  فصل دوم: اصحاب امام جواد علیه السلام فصل سوم: دعاهای امام جوادعلیه السلام و چگونگی شهادت حضرت امام جواد علیه السلام. مطالعه این کتاب خواننده را با زندگانی، سیره و برخی روایات آن بزرگوار آشنا ساخته و زمینه ای مناسب برای تحقیقات گسترده تر فراهم می آورد.

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *