مقابله نیروهای سوری با حملات داعش به فرودگاه دیرالزور

خانه / مطالب و رویدادها / مقابله نیروهای سوری با حملات داعش به فرودگاه دیرالزور

ارتش سوریه ضمن مقابله با هجوم تروریست‌ها به حومه دیرالزور شماری از آنان را به هلاکت رساند.

مقابله نیروهای سوری با حملات داعش به فرودگاه دیرالزور/ تشدید درگیری داخلی تروریست‌ها در ادلب

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، در 24 ساعت گذشته، مواضع تروریست های داعش را در دیرالزور و حومه آن به شدت هدف قرار دادند.

ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست های داعش را در منطقه “مقالع” در غرب تل بروک و جبل الثرده و میدان نفتی “تیم” هدف قرار داد و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساند و 3 خودروی مسلح و زرهی و شماری از تسلیحات تروریست ها را منهدم کرد.

جنگنده های سوری نیز مواضع و محورهای ارتباطی داعش را در منطقه مقابر و محله عمال و روستاهای حطله، جدیده العکیدات و حشام را در شهر دیرالزور و حومه آن هدف قرار دادند.

نیروی هوایی ارتش سوریه همچنین یکی از انبارهای تسلیحاتی تروریست های داعش را در مسیر “تدمر-شولا” در حومه غربی دیرالزور هدف قرار داد و 7 خودروی مجهز به سلاح سنگین را منهدم ساخت.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جنگنده های روسیه برخی از کارگاه های بمب‌سازی و انبارهای تسلیحاتی تروریست های داعش را در دیرالزور هدف قرار دادند.

به گزارش این وزارتخانه، 6 فروند بمب افکن از فرودگاهی در روسیه و دو فروند از پایگاه حمیمیم در لاذقیه در این عملیات شرکت کردند و اهداف خود را در منطقه مقابر، معامل، مکبات، لواء التامین و سریه جنید به دقت هدف قرار داده و به پایگاه های خود بازگشتند.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه همچنین با دو هجوم تروریست‌‎های داعش به باند فرودگاه دیرالزور در بخش شرقی و حمله به محور “جفره- بیت دغیم” در شرق فرودگاه، مقابله کردند و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

همچنین در حمله خمپاره ای تروریست های داعش به محله “هرابش” در شهر دیرالزور، یک زن کشته و 12 نفر زخمی شدند.

در حومه دمشق و حمص نیز ارتش سوریه شماری از مواضع تروریست های داعش را در برخی از روستاها و مناطق هدف قرار داد و ده ها تروریست را به هلاکت رساند و شماری از تسلیحات آنان از جمله چند تانک، خودروی زرهی و ضد موشک را منهدم ساخت.

در حومه تدمر در حمص نیز ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست های داعش را در  شرق محطه الرابعه و منطقه بئر الفواعره هدف قرار داد. در این عملیات یک خودروی مسلح به همراه شماری از تروریست ها هدف قرار گرفته شدند.

از سوی دیگر، درگیری میان تروریست های جبهه النصره با سایر گروه های تروریستی در سوریه به خصوص در حومه ادلب و حلب تشدید شده است. تا جایی که تروریست های جبهه النصره با حمله به مواضع سایر تروریست ها آنها را به تسلیم شدن و تحویل دادن سلاح های خود مجبور می کنند.

به گزارش دیدبان معارضان سوری، تروریست‌های جبهه النصره در درگیری‌های حومه ادلب و حلب شماری از عناصر تروریستی سایر گروه ها را به هلاکت رسانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *