نتانیاهو: در صورت نیاز به عملیات نظامی ادامه می‌دهیم/جامعه بین المللی از ما حمایت کند

خانه / مطالب و رویدادها / نتانیاهو: در صورت نیاز به عملیات نظامی ادامه می‌دهیم/جامعه بین المللی از ما حمایت کند

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز شنبه با بیان اینکه عملیات نظامی در نوار غزه در صورت نیاز بعد از تخریب تونل‌ها نیز ادامه می‌یابد، از حمایت‌های واشنگتن تمجید کرده و حمایت دیگر کشورها از عملیات در غزه را خواستار شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز شنبه با حضور در جمع خبرنگاران گفت ارتش این رژیم در صورت نیاز همچنان به عملیات در نوار غزه ادامه می‌دهد.

وی در این رابطه گفت: «پس از تخریب تونل‌های حماس در غزه، ارتش مجدداً به این منطقه اعزام خواهد شد و برای ادامه عملیات و برآورده کردن ملاحظات امنیتی ما، آماده خواهد شد.»

نتانیاهو این اظهارات را پس از آن بیان کرد که برخی منابع از جمله مقامی در وزارت جنگ این رژیم از پایان عملیات تخریب تونل‌ها در نوار غزه و قریب‌الوقوع بودن پایان عملیات نظامی خبر داد. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در اظهارات خود با بیان این ادعا که بخش بزرگی از «اهداف ارتش اسرائیل» در غزه محقق شده، آغاز عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از برخی نقاط غزه را تائید کرد.

پیشتر تلویزیون رژیم‌صهیونیستی گزارش داده بود که نظامیان این رژیم پس از پایان تخریب تونل‌ها، از مواضع خود عقب‌نشینی کرده، بخشی از آن‌ها در چند صد متری داخل خاک غزه و بخشی دیگر در نزدیکی مرز غزه در بیرون از این منطقه مستقر می‌شوند.

نتانیاهو در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد تلفات بالای غیرنظامیان در غزه، مدعی شد که تل‌آویو از این مسئله متاسف است و کاری با غیرنظامیان نداشته، اما در عین حال «ما هیچ تعهدی جز تأمین امنیت مردم اسرائیل، نداریم.»

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با تمجید از «حمایت‌های فوق‌العاده» آمریکا از عملیات اسرائیل در نوار غزه، که تاکنون به شهادت بیش از 1700 فلسطینی منجر شده، از کشورهای جهان خواست از این عملیات و مبارزه با گروه‌های مقاومت فلسطینی، حمایت کنند.

«بنیامین نتانیاهو» در نشست خبری خود با متهم کردن ایران و قطر به حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی، گفت «برخی از موشک‌های حماس واقعا ساخت ایران هستند.»

صهیونیست‌ها از آغاز عملیات در نوار غزه تلاش زیادی کرده‌اند تا آتش‌بس نهایی به تعهد گروه‌های مقاومت فلسطینی به آتش‌بس منجر شود. در همین راستا «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور، رفع محاصره از نوار غزه را به غیرنظامی شدن این منطقه منوط کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *