ورود يك ميليون و ۵۰۰ هزار زائر ايراني به عراق|دو میلیون نفر در انتظار ورود

خانه / مطالب و رویدادها / ورود يك ميليون و ۵۰۰ هزار زائر ايراني به عراق|دو میلیون نفر در انتظار ورود

قریب به يك ميليون و ۵۰۰ هزار زائر ايراني از هنگام آغاز ورود زائران ايراني مراسم اربعين تا پايان روز جمعه، از ۳ گذرگاه مرزي وارد خاك عراق شده اند. ازدحام جمعيت در مرز مهران، با مشكل حمل و نقل روبه روست. دو مرز شلمچه و چذابه خلوت است.

از هنگام آغاز ورود زائران ايراني مراسم اربعين حسيني تا پايان روز جمعه، نزديك به يك ميليون و 500 هزار زائر ايراني از 3 گذرگاه مرزي وارد خاك عراق شده اند. ازدحام جمعيت در مرز مهران، با مشكل حمل و نقل روبه روست، اما دو مرز شلمچه و چذابه در جنوب خلوت است.

عادل الزركاني معاون اول استاندار واسط عراق گفت: گذرگاه زرباطيه در مرز با ايران طي پنج روز اخير از بیش از يك ميليون زائر ايراني براي اداي زيارت اربعين استقبال كرده است.

208737_796

وي تاكيد كرد: مقامات محلي تلاش هاي گسترده اي براي اعزام زائران ايراني به كربلاي معلي انجام مي دهند و اطلاعات موجود نشان مي دهد كه قریب به دو ميليون زائر ايرانی در سمت ايران منتظر ورود به عراق هستند.

الزركاني در گفتگو با رسانه هاي عراق افزود: گذرگاه زرباطيه شاهد سرازير شدن زائران از ايران است به طوري كه تعداد زائراني كه از روز دوشنبه گذشته تا روز جمعه وارد شدند، به بیش ازيك ميليون نفر مي رسد كه بيشتر آنها از ايران و شماري هم از برخي كشورهاي آسيايي ديگر هستند.

وي افزود: دولت محلي در استان واسط تمام تلاش ها و امكانات خود را براي انتقال زائران ايراني به شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي به كار گرفته است اما با دشواري هاي زيادي در عمليات انتقال آنها به سبب حجم عظيم زائران روبرو است.

الزركاني گفت: اطلاعات دريافتي از مقامات ايراني در چارچوب اتاق هماهنگي مشترك (ميان عراق و ايران) نشان مي دهد كه قریب به دو ميليون زائر همچنان در سمت ايران در انتظار ورود به عراق براي اداي زيارت اربعين هستند.

از سوي ديگر مديريت شهرستان بدره در شرق استان واسط روز پنجشنبه از ورود نزدیک به 250 هزار زائر ايراني از طريق گذرگاه مرزي زرباطيه در مرز با ايران خبر داد. اين اداره از دولت هاي ايران و عراق خواست خودروهاي بيشتري براي انتقال زائران منتظر در گذرگاه ها ارسال كنند.

استان هاي «واسط» در عراق و«ايلام» در ايران پيشتر درباره ورود سه ميليون زائر ايراني از گذرگاه زرباطيه براي شركت در مراسم اربعين حسيني به توافق رسيده بودند.

گذرگاه مرزي زرباطيه يكي از مهمترين گذرگاه ها با جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود كه از طريق آن مناسبات تجاري ميان دو كشور و همچنين ورود و خروج زائران هر دو كشور انجام مي شود و در سال هاي گذشته شاهد عمليات توسعه و آماده سازي گسترده اي بود تا حركت مبادلات تجاري روزافزون ميان دو كشور را پاسخگو باشد.

اين در حالي است كه در حال حاضر گذرگاه جديدي با هزينه قریب به 56 ميليارد دينار در حال احداث است.

آمادگي فرودگاه نجف براي ورود بيش از 123 پرواز

اداره فرودگاه بين المللي نجف اشرف اعلام كرد: اين فرودگاه آمادگي ورود بيش از 123 پرواز از مناطق مختلف جهان را دارد.

فائد كاظم نون، رئيس شوراي اداري فرودگاه نجف اشرف گفت: فرودگاه نجف براي ورود بيش از 123 پرواز آماده است و پروازهاي روز جمعه به اين فرودگاه، 30 هزار و 750 زائر را براي شركت در مراسم اربعين حسيني وارد كرده است.

وي افزود: پيش بيني مي شود تعداد پروازها در فرودگاه نجف طي روزهاي آينده به بيش ازز 130 پرواز در روز برسد.

منبع : شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *