وزارت ‌بهداشت غزه: حمله به مدرسه انس کشتار جدید ارتش اشغالگر است

خانه / مطالب و رویدادها / وزارت ‌بهداشت غزه: حمله به مدرسه انس کشتار جدید ارتش اشغالگر است

وزارت بهداشت غزه در واکنش به اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه‌ای جدید که وابسته به سازمان ملل است، آن را کشتار جدید اعلام کرد.

شبکه المیادین از کشتار جدید ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.

المیادین به نقل از وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که حملات جدید رژیم صهیونیستی مدرسه «انس» وابسته به نهاد بین‌المللی «آنروا» وابسته به سازان ملل را هدف قرار داده است. تا کنون 20 شهید از این حمله گزارش شده است.

این برای بار سوم است که رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای که کودکان و زنان در آن پناه گرفته‌اند را بمباران می‌کند. در حمله گذشته، بیش از 15 زن و کودک در حالی که خواب بودند، به شهادت رسیدند و بیش از 200 نفر دیگر زخمی شدند. سازمان ملل اعلام کرده است که با وجود هشدارهای مکرر به اسرائیل مبنی بر پناه گرفتن غیر نظامیان در این مدرسه‌ها، باز ارتش اسرائیل مدرسه ها را هدق قرار می‌دهد. بیش از 200 هزار تن از مردم غزه در این مدرسه‌ها که حکم پناهگاه را پیدا کرده اند، ساکن شده اند.

آژانس کار و امداد سازمان ملل (آنروا) نیز که بانی این مدرسه‌ها به شمار می‌رود با شدید ترین لحن ممکن این حملات ر ا محکوم کرده و آن‌ها را شرم آور خوانده است.

متن بیانیه‌ی آژانس کار و امداد سازمان ملل که پس از حمله به مدرسه‌ای در جبالیا در شمال غزه صادر شد: «دیشب، در حالی‌که کودکان روی زمین در کلاسی در پناهگاهِ تعبیه‌شده از سوی سازمان ملل کنار پدرها و مادرهای‌شان خوابیده بودند، کشته شدند. این کودکان هنگامی که خواب بودند کشته شدند. این یک توهین به همه‌ی ماست. این باید مایه‌ی شرم‌ساری جهانیان باشد. سراسر جهان بی‌اعتبار شد…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *