پایین ترین و بالاترین مرتبه شکرگزاری در برابر قرآن

خانه / مطالب و رویدادها / پایین ترین و بالاترین مرتبه شکرگزاری در برابر قرآن

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که عمل به آیات قرآن بالاترین مرتبه شکرگزاری در برابر این نعمت الهی است، گفت: ظهور امام زمان ظهور عظمت قرآن است.

حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین(علیه السلام) خیابان جی در ادامه تفسیر سوره عبس، گفت: عمل به آیات قرآن بالاترین مرتبه شکرگزاری در برابر این نعمت الهی است.

 

31

وی با اشاره به آیه «ولئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید» افزود: استفاده از نعمت ها در جهت رضایت خداوند، باعث فزونی نعمت ها می شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: یکی از نعمت های الهی که در اختیار بشر قرار گرفته قرآن، یعنی تجلی  وجود خداوند است، که شکرگزاری در برابر این نعمت بزرگ، مراتبی دارد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با استناد به آیه «فَاقْرَؤُوا مَا تَیَسَّرَ مِنْهُ» ابراز داشت: پایین ترین مرتبه شکرگزاری در برابر قرآن، خواندن سطحی آن است که در همین خواندن سطحی، برکات زیادی وجود دارد.

 

وی در ادامه به مراتب بالاتری از سطحی خواندن قرآن اشاره کرد و افزود: استفاده از تفاسیری که برای قرآن نوشته شده است، مرتبه ای بالاتر از خواندن سطحی است و نشانگر شکرگزاری بهتر و بیشتر در برابر قرآن است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: بالاترین مرتبه شکر در برابر قرآن، عمل به آیات آن است چرا که موجب رضایت خداوند و سعادتمندی انسان می شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان افزود: با ظهور امام زمان(عجل الله التعالی الفرج)، قدر و منزلت قرآن مشخص شده و عمل به آیات آن در جامعه، به طور کاملتری طنین انداز می شود.

 

منبع : وارث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *