هزینه‌های بی‌تدبیری در اطلاع‌رسانی مراسم مذهبي از خود کرونا بیشتر نباشد، کمتر نیست

هزینه‌های بی تدبیری در اطلاع‌رسانی مراسم مذهبي از خود بیشتر نباشد، کمتر نیست

خانه / مطالب و رویدادها / هزینه‌های بی تدبیری در اطلاع‌رسانی مراسم مذهبي از خود بیشتر نباشد، کمتر نیست

حجت‌الاسلام باباخانی با گلايه از اینکه تجربه موفق دهه اول محرم براي اربعين مورداستفاده قرار نگرفت گفت: سازمان تبليغات همواره خادم هيئات مذهبي است اما رفتار دوگانه و غیر شفاف ستاد كرونا براي عزاداران و مسئولان هيئات مذهبي مبهم است.

هزینه‌های بی‌تدبیری در اطلاع‌رسانی مراسم مذهبي از خود کرونا بیشتر نباشد، کمتر نیست

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی  در گفتگو با خبرنگار اين اداره ضمن گلایه‌مندی از عدم شفافیت تصمیمات  مسئولان در مورد برگزاري مراسم اربعين امسال اظهار داشت: حدود 48 ساعت تا اربعین باقیمانده اما برگزاري اين مراسم در پایتخت همچنان در هاله‌ای از ابهام است؛ اين در حالی است که بسياري از هیئات مذهبي براي برگزاري مراسم اربعين مهيا شده‌اند با این‌ وجود مقامات مسئول تعطیلی همه برنامه‌های قبل از اربعین را بدون هیچ‌گونه هماهنگی اعلام کردند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی تأكيد كرد: این چندمین بار است که ستاد ملی کرونا تصمیم روشن و به هنگامی را در مواجهه با رخدادهاي اجتماعی نمی‌گیرد و موضع خود را نسبت به بسياري از مسائل به‌ویژه برگزاري مراسم مذهبي؛ روشن نمي‌كند و همان‌طور که در «اطلاع‌رسانی کنکور»، «بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها» و یا «تعطیلی‌های» اخیر مشاهده شد؛ تصمیمات برای تعطیلی و بازگشایی‌ها کاملاً بی‌برنامه جلوه كرد؛ به اين ترتيب هزینه‌ها برای مردم چند برابر شد.

باباخانی با تأكيد بر اينكه برگزاری مراسم مقدمات مالی و اجرایی فراوان دارد و کشور با شرایط خاص مالی مواجه است همچنين رعایت دستورالعمل‌ها نيز شرایط مالی سنگین‌تری را به هیئات مذهبي تحمیل کرد تصريح كرد: عشق، ايمان، اخلاص و ايثار عزاداران سيد الشهداء علیه‌السلام و هیئات مذهبی؛ باعث رونق روزافزون مراسم عزاداري  و شعائر مذهبي شده و پرچم عزاداري هیچ‌گاه زمين نمي‌ماند. بااین‌وجود لازم است که مسئولان در زمان بهتر و با شفافیت بیشتری سخن گفته و تصمیم‌گیری کنند.

هزینه‌های بی‌تدبیری در اطلاع‌رسانی مراسم مذهبي از خود کرونا بیشتر نباشد، کمتر نیست
هزینه‌های بی‌تدبیری در اطلاع‌رسانی مراسم مذهبي از خود کرونا بیشتر نباشد، کمتر نیست

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی  ضمن ابراز تأسف از اينكه هنوز شیوه‌نامه برگزاری مراسم اربعين در ابهام  به سر می‌برد و ستاد كرونا نيز در اين خصوص مواضع مشخصي ندارد عنوان داشت: لازم به یادآوری است كه ستاد ملی کرونا با صدور مصوبه‌اي اعلام کرد كه برگزاری مراسم اربعین با پروتکل‌های دهه اول محرم قابل‌اجراست بااین‌حال یکی از مقامات وزارت کشور خلاف اين مصوبه را ابلاغ کرده است.

باباخانی با طرح اين سؤال كه چرا از تجربه موفق محرم امسال براي برگزاري مراسم اربعين استفاده نشد یادآور شد: وزارت کشور مسئول برگزاری اربعین است و سازمان تبلیغات اسلامي در برگزاری اربعین مسئولیت مستقیم بر عهده ندارد اما اين سازمان براي همراهی با همه مسئولان در خصوص برگزاری مراسم اربعین اعلام آمادگي كرد.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی در پایان سخنان خود خاطرنشان كرد: قاطبه هیئات مذهبي  كشور تمام توان و تلاش خود را برای اجراي حداكثري دستورالعمل‌های بهداشتي به‌کاربرده‌اند و همواره تابع مصوبات ستاد کرونا بوده و هستند اما رفتار دوگانه و غیر شفاف ستاد كرونا براي عزاداران و مسئولان هيئات مذهبي ابهاماتي ايجاد كرده  كه متعاقباً اعتراضات خود را به مسئولان ستاد كرونا اعلام  می‌کنند.

منبع:شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *