رقابت تعداد سِلفی‌های حج امسال با سلفی‌های جشنواره اسکار

خانه / مطالب و رویدادها / رقابت تعداد سِلفی‌های حج امسال با سلفی‌های جشنواره اسکار

به گفته راشاتودی، غیر از مراسم حج مسلمانان یکی از مراسماتی که بسیار در آن عکس سلفی گرفته می‌شود، مراسم اهدای جوایز اسکار است و مانند مراسم حج در توئیتر بسیار منتشر می‌شود.

راشا تودی در گزارشی نوشته است: میلیون‌ها مسلمانی که به مکه سفر کرده‌اند به حدی از خود عکس‌های سلفی گرفته‌اند که می‌توان نام «تب سلفی» را به آن داد و البته این تصویربرداری‌های در طول انجام اعمال حج باعث عصبانیت بسیاری از حجاجی شده است که به این کار نقد دارند. در این گزارش آمده است: بسیاری از جوانان مسلمان اعتقاد دارند که ارسال تصاویر سلفی از حج روی شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای ارتباط با خانواده و ثبت لحظات خاطره‌انگیز زندگی‌شان است.
سلفی حج در حال تبدیل شدن به ویروس توئیتر، و عصبانی شدن مسلمانان

یک دانش‌آموز ترکیه‌ای که در حج امسال حضور دارد به خبرنگار رویترز گفته است: یک عکسی سفلی از خودم گرفتم در حالی که خانه کعبه پشت سرم بود و آن را در صفحه فیس بوک خود قرار دادم تا دوستان وخانواده‌ام آن را ببینند. این روزها راه ارتباط میان افراد اینگونه است- بدون نیاز به مکالمه. راشاتودی در ادامه آورده است: حاجیان دیگری که به شبکه‌های اجتماعی نقد دارند می‌گویند حاجی باید از خودنگری و خوددوستی دور بماند و اینگونه مسائل نباید در سفرهای زیارتی و مذهبی مورد توجه باشد. در این مدت، بسیاری از روحانیون مسلمان با منع پدیده سلفی، باعث کاهش قیمت دوربین‌ها در عربستان شده‌اند.

سلفی حج در حال تبدیل شدن به ویروس توئیتر، و عصبانی شدن مسلمانان

یکی از حاجیان در مصاحبه به هافینگتون پست گفته است: پیامبر اسلام (ص) هنگامی که به سفر حج رفته بودند فرمودند: خداوندا، از تو می‌خواهم که حج مرا بدون دروغ و خودنمایی قرار دهی. در حالی که گرفتن چنین عکس‌هایی از خود، اقدامی خلاف گفته پیامبرمان است. راشاتودی در پایان نوشته است: غیر از مراسم حج مسلمانان یکی از مراسماتی که بسیار در آن عکس سلفی گرفته می‌شود، مراسم اهدای جوایز اسکار است و مانند مراسم حج در توئیتر بسیار منتشر می‌شود. سوال اینجاست که آیا سلفی حاجیان رکورد سلفی اسکار را خواهد شکست؟

رقابت تعداد سِلفی‌های حج امسال با سلفی‌های جشنواره اسکار //  آمادهرقابت تعداد سِلفی‌های حج امسال با سلفی‌های جشنواره اسکار //  آماده

رقابت تعداد سِلفی‌های حج امسال با سلفی‌های جشنواره اسکار //  آماده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *